شناسهٔ خبر: 23425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی هرمزگان:

توسعه شهر ابوموسی بايد طبق طرح تفصيلی باشد

جلسه مدیركل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: شهرداری ابوموسی در شهرسازی این جزیره باید طبق طرح تفصیلی و با هماهنگی اداره كل راه و شهرسازی نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام نماید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامرضا شیری در دیدار با فرماندار ابوموسی با تاكید بر حفظ كاربری‌های تعیین شده در نقشه تفصیلی افزود: در ساخت و سازهای شهر ابوموسی باید به نوع كاربری زمین‌ها توجه و از تغییر آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینكه فضای سبز شهری یكی از الزمات در شهرسازی بویژه مناطق جنوبی و گرمسیر است، گفت: در این نقشه برای فضای سبز مكان‌هایی در نظر گرفته شده است كه حتما می‌بایست كاربری آن فضای سبز باشد.

مدیركل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه به هدف گذاری جمعیتی در ابوموسی اشاره كرد و بیان داشت: بر اساس این هدف گذاری دولت، جمعیت ابوموسی باید به ۲۰ هزار نفر برسد.

وی لازمه این كار را ساخت و ساز و اسكان این جمعیت در ۴۴۰ هكتار از زمین‌های ابوموسی دانست و گفت: از مجموع زمین‌های ابوموسی تنها ۱۵۰ هكتار آن عملیات ساخت و ساز انجام نشده است و این محدودیت، كار را برای در نظر گرفت كاربری‌های مختلف مشكل می‌كند.

شیری، راهكار لازم برای این مهم را جلوگیری از واگذاری بدون هدف زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی دانست و گفت: در واگذاری زمین‌ها بایستی هماهنگی لازم با شهرداری و فرمانداری صورت گرفته و طبق ضوابط عمل شود.

وی با تاكید بر حاكمیت شهرسازی در ساخت و سازها گفت: راه و شهرسازی به دلیل نوع فعالیت و نگاه تخصصی نقشه راه را مشخص كرده و پس از آن شهرداری و فرمانداری باید پروانه‌ها را صادر نمایند. زیرا ساختمان‌هایی كه به شكل كنونی در این جزیره ساخته شده است نمی‌تواند جمعیت ۲۰ هزار نفر را در خود جای دهد و به ناچار در آینده مجبور به تخریب آنها می‌شویم تا بجای آن آپارتمان احداث شود لذا آینده نگری در این زمینه از صرف هزینه‌‌های هنگفت جلوگیری می‌كند.

مدیركل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به بلاتكلیف ماندن ۳۷ هكتار از زمین‌های این جزیره گفت: با بازدیدهای میدانی و نشست‌های مشترك با شهرداری و فرمانداری این مشكل مرتفع شد.

وی همچنین از آمادگی اداره كل راه و شهرسازی برای سرمایه گذاری در ابوموسی تصریح كرد، با هر شخصی كه قادر به سرمایه گذاری در این جزیره باشد همكاری ویژه هواهیم كرد.

شیری ابراز امیدواری كرد، با برنامه‌ریزی و وحدت رویه بتوانیم شهری زیبا بسازیم.

وی با تاكید بر رعایت سیما و منظر شهری در ابوموسی گفت: می‌طلبد بحث سیما و منظر شهری و همچنین المان‌ها و نورپردازی در این جزیره رعایت شود.

محمد سعید فرماندار ابوموسی نیز در این جلسه با قدردانی از مدیركل راه و شهرسازی در توجه به شهرستان ابوموسی گفت: در حدود ۲۰ سالی كه من در این جزیره هستم تاکنون راه و شهرسازی استان با این تركیب به جزیره ابوموسی ورود نكرده است كه امیدواریم این حضور منشا خیر و بركت در این شهرستان باشد.

وی ادامه داد، سیاست اتخاذ شده از سوی راه و شهرسازی در واگذاری املاك باعث ماندگاری خانواده‌ها در ابوموسی شد و از طرفی باعث جذب سرمایه گذار شده است.

به گفته فرماندار ابوموسی، با تصمیمات اتخاذ شده موفق به جذب ۵۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در این جزیره شده‌ایم.

وی همچنین از راه و شهرسازی در جذب نیرو تقدیر كرد و گفت: راه و شهرسازی ابوموسی تنها ارگانی است كه در جذب نیروی انسانی موفق عمل كرده و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

نظر شما