شناسهٔ خبر: 23434 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ريزی واقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تحویل ۳۰۰ کیلومتر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی درسال جاری/ کرمان به سمت کاهش تلفات جاده‌ای گام برداشت/ نصب ۹۸ دوربین جدید در جاده‌های کشور تا آخر سال/ ضرورت برنامه‌ریزی و تامین اعتبار برای ۵محور پرخطر کرمان

امیر امینی معاون برنامه‌ريزی واقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه درسال جاری حدود ۳۰۰کیلومتر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و استان‌های همجوار در صورت تایید اعتبار به بهره برداری خواهد رسید گفت: کرمان به سمت کاهش تلفات جاده‌ای به صورت جدی گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی معاون برنامه‌ريزی واقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در هفتادوسومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به گزارش مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان مبنی بر افزایش آمار تصادفات جاده‌ای اقدام استان در جهت تهيه سند راهبردي بهبود ايمني شبكه‌هاي حمل‌ونقل را مورد تایید قرار داد و گفت: امیدواریم با تدوین نهایی سند راهبردی که مبتنی بر کاهش بیست درصدی تلفات در سال ۹۵ است، این طرح هر چه زودتر اجرایی شود و حاصل آن را ببینیم.

وی با اشاره به برگزاری ۹ جلسه کمیسیون ایمنی استان از بهمن ماه سال گذشته تاکنون افزود: کمیسیون ایمنی استان در سال‌های گذشته فعال نبود. برگزاری مستمر این جلسات نشان می‌دهد که کرمان به سمت کاهش تلفات جاده‌ای به صورت جدی گام برداشته است. بر همین اساس عملکرد استان به طور کلی قابل قبول است.

امینی با بیان اینکه آمار بالای فوت و جرح به دلیل واژگونی ناشی از سرعت بالای رانندگی در استان رخ می‌دهد، تصریح کرد: طولانی بودن محورهای مواصلاتی و سرعت بالا باعث افزایش سوانح رانندگی در  استان کرمان شده است. برای چنین استان‌هایی باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد که با اقداماتی چون اصلاح شیب شیروانی‌ها، اصلاح خط کشی راه‌ها، نصب دوربین‌های ثبت تخلف و افزایش تعداد سامانه‌های هوشمند می توان به این مهم دست یافت.در زمينه مهندسي ايمني و نظارت بر كنترل ترددها، تمركز بر عمق محورهاي يادشده قرار گيرد.

معاون برنامه‌ريزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تشریح اقدامات انجام گرفته در استان‌هایی که سوابق بالایی در تصادفات جاده ای دارند اظهار داشت: نصب دوربین‌های نظارتی در استان‌هایی که  تصادف به دلیل سرعت بالای رانندگی رخ می‌دهد، باید در اولویت قرار گیرد. در همین راستا نصب ۹۸ فقره دوربین تا پایان امسال در کل کشور به بهبود وضعیت ایمنی استان‌ها کمک خواهد کرد.

 امینی با بیان اینکه ارتقای ايمنی در ۵ محور ماهان - بم، جيرفت - کهنوج، جيرفت - بافت، جیرفت- سه راه بم و کرمان-راور-دیهوک باید مورد توجه ويژه قرار گيرد. ادامه داد: برای سه محور مواصلاتی در استان کرمان که جزو محورهای پرتصادف گزارش شده است باید برنامه‌ریزی و منابع اعتباری بیشتری اختصاص داده شود. در زمينه مهندسی ايمنی و نظارت بر كنترل ترددها، تمركز بر عمق محورهای يادشده نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون برنامه‌ريزی واقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه درسال جاری حدود ۳۰۰کیلومتر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در صورت تایید اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: از این رقم دویست کیلومتر آن در پروژه‌های مشترک با استان‌های مجاور مثل فارس، خراسان و سیستان انجام خواهد گرفت و ۱۰۰کیلومتر آن درخود استان که بین کرمان جنوب و شمال تقسیم شده است.

 در نشست هفتاد و سوم کمیسیون ایمنی راه‌های کشورکه با دستورکار ارایه چارچوب های تحلیل آماری و موردی تصادف‌ها و تدوین سیمای ملی ایمنی حمل و نقل کشور و هم چنین با ارایه گزارشی در خصوص پیشرفت کار پروژه های ساماندهی کنترل عبور و مروراز سوی راهداری کشور برگزار شد علاوه بر داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی محمد مهدی بلوردی مدیر کل امور شهرسازی استان کرمان و  هم چنین علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان حضور داشتند.

نظر شما