شناسهٔ خبر: 23441 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره كل راه آهن جنوب شرق خبرداد:

آغاز عملیات اجرایی خط فرعی و ایستگاه ریلی برای تخلیه و بارگیری گاز مایع در زاهدان/ ایجاد ۴۵۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم/ با اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی انجام می‌شود

 راه آهن مشهد - سرخس - قطار سرپرست اداره كل راه آهن جنوب شرق گفت: ایجاد خط فرعی به طول ۶۰۰ متر و احداث ایستگاه تخلیه و بارگیری گاز مایع توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال زایی برای مردم زاهدان را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی سرپرست اداره كل راه آهن جنوب شرق (زاهدان) در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط فرعی و ایستگاه ریلی تخلیه و بارگیری گاز مایع كه با حضور فرماندار شهرستان زاهدان و اعضای هیات مدیره شركت زالپارس در ایستگاه باری راه آهن زاهدان برگزار شد، گفت: این پروژه كه با همكاری اداره كل راه‌آهن جنوب شرق و شركت زالپارس به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام می‌شود، در توسعه اقتصادی و حمل و نقل ریلی استان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی تصریح كرد: عملیات زیرسازی این خط فرعی به طول ۶۰۰ متر توسط شركت زالپارس انجام خواهد شد و انجام عملیات روسازی به عهده اداره كل راه‌آهن جنوب شرق خواهد بود.

ارجونی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای ایجاد این خط فرعی خاطر نشان كرد: در انجام عملیات اجرایی خطوط راه آهن، همیشه هزینه‌های روسازی بیشتر از زیرسازی است، به همین دلیل به جهت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذار در بخش ریلی از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار تخمین زده شده برای این طرح، ۱۰ میلیارد ریال آن توسط راه آهن برای عملیات روسازی و ۵ میلیارد ریال دیگر توسط بخش خصوصی برای عملیات زیرسازی تأمین می‌شود.

در ادامه مراسم مهدی سنچولی مدیر عامل شركت زالپارس نیز در این مراسم گفت: براساس پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده، این پروژه با همكاری راه آهن، ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: ایستگاه تخلیه و بارگیری گاز مایع با ظرفیت ذخیره سازی ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن و ظرفیت صادرات ۲ هزار تن در ماه به كشور پاكستان در فاز اول پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در صورت توسعه در فاز دوم و حل مشكلات ریلی كشور پاكستان شاهد افزایش ظرفیت صادرات به ۵ هزار تن در ماه خواهیم بود.

وی در خصوص روند عملیات اجرایی این پروژه تصریح كرد: مخازن و تأسیسات مورد نیاز برای ایستگاه تخلیه و بارگیری گاز مایع خریداری شده است كه با نصب و راه‌اندازی با همكاری راه آهن ظرف مدت ۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

سنچولی در پایان اظهار داشت: با راه‌اندازی و بهره برداری از این پروژه ۱۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در زمینه‌های فنی و انجام خدمات تخلیه و بارگیری و ۳۰۰ فرصت شغلی به طور غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما