شناسهٔ خبر: 23469 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در حاشيه همايش معرفی ظرفيت‌های اينچه برون مطرح شد؛

كريدور ريلی ايران، تركمنستان و قزاقستان آماده حمل و نقل بارهای تجار و بازرگانان

نقشه قربانی از احداث ۵ كيلومتر خط ريلی در پايانه مرزی اينچه برون و محوطه هايی برای تخليه و بارگيری سنگ آهن و آهن آلات و صادرات كلينكر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ مديركل راه آهن شمال شرق ۲ (گرگان) در حاشيه همايش معرفي ظرفيت‌هاي اينچه برون در كريدور ريلي ايران، تركمنستان و قزاقستان كه با حضور شركت‌هاي حمل و نقل ريلي، تجارو بازرگانان، برگزار شد، گفت : اين همايش با هدف شناسايي و استفاده بيش از پيش ازظرفيت و پتانسيل‌هاي حوزه صادرات، ترانززيت و واردات استان و كشوردر حوزه منطقه اينچه‌برون است.

محمد رضا قرباني در اين باره افزود: از تجار و بازرگانان دعوت بعمل مي آوريم تا ازخطوط ريلي اين حوزه ( شمالشرق درياي خزر) به استفاده بهينه داشته باشند.

وي با اعلام اينكه در سال گذشته توانستيم ۱۰ درصد حمل و نقل ريلي را به خود اختصاص دهيم، عنوان كرد: در پايانه مرزي اينچه برون ۵ كيلومتر خطوط احداث و محوطه هايي براي تخليه و بارگيري سنگ آهن و آهن آلات و صادرات كلينكر فراهم و براي حمل مواد نفتي، ترانزيت به بندر عباس و از آنجا به كشورهاي همسايه را شروع كرديم.

وي بيان كرد : يكي ديگر از اقدامات اين حوزه، انعقاد قرارداد با شركت RZD روسيه با راه‎آهن جمهوري اسلامي ايران بوده كه در اين راستا مقرر شد ، طي سه سال مسير راه‎آهن اينچه‎برون به گرمسار علامت گذاري ؛ برقي وهمچنين پلها و زير گذرها مقاوم سازي شوند.

مديركل راه آهن شمال شرق ۲ (گرگان) خاطر نشان كرد: در سال جاري با توجه به وجود زيرساخت‌هاي ريلي مناسب بستر و شرايط براي تجار و بازرگانان و به منظور انجام فعاليت‌هاي حمل و نقلي و صادرات و واردات محور در چارچوب قانون، بستر لازم فراهم شده است./

برچسب‌ها:

نظر شما