شناسهٔ خبر: 23513 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بافت‌های ناکارآمد جنوب استان فارس زیر ذره‌بین قرار گرفت

جلسه کارگاه آموزشی «بافت‌های کارآمد و بازآفرینی شهری از تئوری تا عمل» در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، کارگاه آموزشی «بافت‌های کارآمد و بازآفرینی شهری از تئوری تا عمل» در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد. در این کارگاه یک روزه اساتیدی از شیراز به عنوان مهمان ویژه دعوت شده بودند، همچنین مدیران و کارشناسان شهرداری‌های واقع در حوزه این اداره کل، اعضای شورای اسلامی شهرها، کارکنان بنیاد مسکن، هیئت مدیره نظام مهندسی و تعدادی از اساتید معماری و شهرسازی دانشگاه‌های لار حضور داشتند.

سرپرست مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در آغاز این کارگاه با اشاره به وجود بناها و بافت‌های ارزشمند در دل شهرهای لارستان با پیشینه بسیار کهن و نیز معماری منحصر به فرد آنها به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه، لزوم آگاهی مسئولان و حرفه‌مندان در خصوص این بناها را مورد تأکید قرار داد و گفت: در بیشتر موارد مداخله و برخورد نامناسب با بافت‌های فرسوده شهری سبب آسیب‌های جدی و حتی نابودی این بناها می‌شود.

سلمان مهرابی، بهبود و منطبق نمودن بافت‌های ناکارآمد شهرستان با نیازهای امروز  و بازسازی و نوسازی مناسب آنها به‌ویژه در شهر لار را یکی از اهداف کارگاه مذکور عنوان کرد و افزود: مسئولان و کارشناسان باید با ویژگی‌های این بافت‌ها و فضاها آشنا شوند تا بتوانند در برخورد با آنها به درستی عمل کنند و همه شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر را در نظر بگیرند.

دکتر محمد حسین پور، عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، مهندس سید حمید اشرفی رئیس شرکت عمران و مسکن سازان فارس و مهندس مجتبی ملکیان مدیر شهرسازی دفتر تسهیل‌گری بافت تاریخی فرهنگی شیراز مهمانان ویژه کارگاه آموزشی «بافت‌های کارآمد و بازآفرینی شهری از تئوری تا عمل» بودند که طی چند سخنرانی به تبیین اهداف علمی کارگاه پرداختند.

نظر شما