شناسهٔ خبر: 23516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای مسکن استان قزوین:

رونق بازار مسکن چرخ‌های اقتصاد و اشتغال را به حرکت در خواهد آورد

منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای مسکن استان قزوین گفت: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در صدد اینست که با ارایه تسهیلات با شرایط متنوع ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت خرید مسکن برای متقاضیان تامین شده تا به این ترتیب رونق اقتصادی وارد بازار تاثیرگذار مسکن شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای مسکن گفت: با توجه به نگاه ویژه و نقشی تاثیرگذار که وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازار مسکن ایفا می‌کند تسریع در ارائه تسهیلات بانکی یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه است.

حبیبی درباره تسهیلات بانکی افزود: برای فعالین حوزه مسکن که از فن‌آوری‌های نوین ساخت که در حوزه‌های مختلف اثرات مثبتی دارد استفاده می‌کنند تسهیلات بانکی ویژه‌ای در سال ۹۵ پیش‌بینی شده است.

رییس شورای مسکن استان درباره نحوه تسهیلات بانکی ارائه شده در حوزه مسکن عنوان کرد: موضوع اطلاع رسانی به مردم در زمینه ارائه وام‌ها و تسهیلات اعطائی توسط بانک‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین درباره ارتباط بانک با سرمایه گذاران این حوزه افزود: بانک مسکن که در ارائه تسهیلات در حوزه مسکن فعالیت دارد می تواند ارتباط نزدیک تر با سرمایه گذاران و انبوه سازان بخش مسکن جهت پیشبرد هر چه بیشتر  اهداف در این حوزه داشته باشد.

وی همچنین گفت: برای تسریع در انجام امورات مربوط به حوزه مسکن استان تشکیل کمیته‌ای با هدف کوچک سازی بخش مسکن برای بهبود این بخش در استان الزامی است.

معاون امور عمرانی استاندار در خصوص پروژه مسکن مهر نیز اظهار داشت: باید  تمام توان خود را بکار بسته و با به جریان انداختن کارهای باقی مانده و همکاری دستگاه‌های متولی، سرعت پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر را بیشتر کرد.

وی در راستای تکمیل پروژه مسکن مهر افزود: جمع بندی و تکمیل پروژه‌های مربوط به مسکن مهر نیازمند به کار بستن تمام توان به خصوص دستگاه‌های متولی در این حوزه است و باید تا پایان سال ۹۵ تمامی واحدها را به متقاضیان واگذار کنیم.

نظر شما