شناسهٔ خبر: 23518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۲ واحد آموزشی در مهرگان استان قزوین/ پیش‌بینی ۵۸ واحد آموزشی در ناحیه شهری مهرگان

منوچهر حبیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: افزایش جمعیت در ناحیه شهری مهرگان نشان از موفقیت این پروژه داشته و مسئولین استان با توجه به حوزه‌های کاری خود باید همه توان خود را برای ارایه خدمات بهینه جهت تامین نیازهای مردم این ناحیه به کار گیرند، این در حالیست که به گفته معاون عمرانی استاندار، پروژه مسکن مهر یک برنامه استانی بوده و مسایل آن نیز باید با همین نگاه مرتفع شود که موضوع تامین مدارس در این میان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اعلام این موضوع گفت: پروژه مسکن مهر با همه کاستی‌های موجود که کم و بیش در فضاهای شهری نوساز وجود دارد، در مقایسه با سایر پروژه‌های مسکن مهر در کشور از جایگاه مناسب و ممتازی برخوردار بوده و این نتیجه تلاش و همبستگی همه متولیان امر است.

مانی فر افزود: راه و شهرسازی بدون اینکه بخواهد برای تامین منابع و یا رفع مشکلات خود از جایی کمک بگیرد، با همه تنگناهای مالی موجود از منابع درون سازمانی سعی در تامین خدمات روبنایی و فراهم کردن شرایط مناسب زندگی در ناحیه شهری مهرگان داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی بر اساس قانون تعهدی در زمینه احداث مدارس ندارد گفت: با این وجود و با توجه به در اولویت بودن تامین نیازهای آموزشی مردم عزیز در ناحیه شهری مهرگان، اداره کل راه و شهرسازی توان خود را بکار بسته تا بخشی از این خدمات را تامین نماید.

وی تصریح کرد: برای ایجاد آرامش و آسایش ساکنین ناحیه شهری مهرگان، عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۲ باب واحد آموزشی از منابع سازمان ملی زمین و مسکن توسط راه و شهرسازی در حال انجام بوده که از این تعداد، ۵ واحد آموزشی تکمیل شده و جهت بهره‌برداری به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مانی فر در ادامه افزود: در حال حاضر ۸ واحد آموزشی در ناحیه شهری مهرگان در حال بهره‌برداری است که از این تعداد، ۵ باب آن توسط راه و شهرسازی احداث شده و برای ساخت یک باب دیگر نیز کمک ۴ میلیارد ریالی انجام گرفته است.

مانی فر عنوان کرد: علاوه بر احداث و تکمیل ۵ واحد آموزشی در مهرگان و تحویل به آموزش و پرورش، ۳ باب مدرسه نیز تا مرحله اسکلت و سقف احداث شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آسایش و آرامش ساکنین مهرگان در اولویت اول راه و شهرسازی قرار دارد گفت: علاوه بر ۸ مدرسه فوق که توسط راه و شهرسازی و از منابع سازمان ملی زمین و مسکن احداث شده، ۲ باب واحد آموزشی دیگر نیز با حمایت راه و شهرسازی و مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری محمدیه تا مرحله اسکلت و سقف انجام و جهت تکمیل و بهره‌برداری به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۸ واحد آموزشی در ناحیه شهری مهرگان پیش‌بینی شده یادآور شد: با توجه به افزایش جمعیت روزافزون این منطقه باید دستگاه‌ها و ارگان‌های مسئول و مرتبط به این حوزه با برنامه‌ریزی دقیق نیازهای موجود در این بخش را برطرف نمایند.

مانی فر با اعلام اینکه نباید با بکار بردن عباراتی چون منطقه محروم و ساکنین بی‌بضاعت، انگیزه و اعتبار سکونت در ناحیه شهری مهرگان را از بین برد، تاکید کرد: سیاست‌های نظام و دولت بر جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و ایجاد بازار رقابتی قرار گرفته و راه و شهرسازی نیز قصد دارد تلاش خود را برای تحقق این برنامه‌ها به کار گیرد.

وی با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در ناحیه شهری مهرگان و فعالیت موثر آن موجب افزایش کیفیت زندگی شهری در مهرگان خواهد بود، گفت: اساسی‌ترین اولویت ما در پروژه‌های مسکن مهر افزایش بسترهای ارایه خدمات شهری و امکانات شهرنشینی است.

منوچهر حبیبی در این باره گفت: با توجه به اعتبارات موجود اقدامات خوبی در ناحیه شهری مهرگان صورت گرفته است.

وی افزود: تعداد ۵۶ واحد آموزشی در ناحیه شهری مهرگان پیش‌بینی شده که با توجه به افزایش جمعیت روزافزون این منطقه باید برای احداث واحدهای آموزشی باقیمانده برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: وضعیت و نیازهای موجود در حوزه فضاهای آموزشی باید در شورای توسعه و برنامه‌ریزی و همچنین شورای آموزش و پرورش استان مطرح شده و همه دستگاه‌ها در جریان مسایل آن قرار گرفته تا با نظر و دستور استاندار در خصوص ادامه کار تصمیم گیری شود.

حبیبی تصریح کرد: در صورتی که برای ساخت مدارس اعتبارات استانی قابل تامین باشد این پروژه‌ها از این محل ساخته شده و راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در غیر اینصورت راهکارها و برنامه‌های ویژه‌ای جهت جلب و جذب سرمایه بخش خصوصی در این رابطه مطرح خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه امروز در تمام دنیا بخش خصوصی در اولویت قرار گرفته عنوان کرد: سیاست‌های امروز دولت حمایت همه جانبه از ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های موجود است که شرایط اعتباری دولت نیز لزوم تاکید بر این موضوع را افزایش می‌دهد.

نظر شما