شناسهٔ خبر: 23523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل:

آمار حاشیه نشینی در اردبیل از متوسط كشوری پایین‌تر است

عبدالرحمن روحی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل گفت: بر اساس آمار رسمی موجود متوسط جمعیت حاشیه نشین و ساكن در سكونتگاه‌های غیررسمی كشور ۱۴ درصد است كه در استان اردبیل این مقدار به ۱۲ درصد می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، عبدالرحمن روحی در بازدید از پروژه‌های اجرایی ستاد بازآفرینی پایدار شهری در اردبیل با بیان این مطلب افزود: در شهرهایی از استان اردبیل که مطالعه سکونتگاه‌های غیررسمی در آنها انجام یافته است، حدود ۱۴۳ هزار نفر با وسعت حدود ۵۸۴ هکتار ساکن هستند که مرکز استان با ۳۹۶ هکتار و حدود ۹۳ هزار نفر بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر توانمندسازی سكونتگاه‌های غیررسمی در كشور، ستادهای بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان‌های استان و همچنین ستاد استانی در حال تعریف پروژه‌های متعدد و پیگیری تخصیص تسهیلات به محلات هدف در این مناطق هستند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل به برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری در استان اشاره كرد و گفت: با درخواست مدیركل راه و شهرسازی استان و دستور استاندار جلسه ستاد باز آفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهری شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و خلخال برگزار و گزارش آخرین اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارائه شد.

روحی به تعیین یكی از محلات هدف به عنوان پایلوت جهت توانمندسازی و ایجاد الگو برای بازآفرینی سایر محلات اردبیل اشاره كرد و گفت: برنامه‌ریزی جهت ترغیب ساكنان این مناطق با بسته‌های تشویقی جهت نوسازی خانه‌ها از دیگر مصوبات جلسه اخیر بوده است.

وی افزود: در جلسه ستاد شهرستانی خلخال نیز مصوب شده یکی از محلات هدف به عنوان الگو از محلات بافت‌های فرسوده جهت احیاء و نوسازی با هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت شهری انتخاب و علاوه بر این نسبت به تسهیل در ارائه وام‌های بافت فرسوده و محلات هدف توسط بانک مسکن و با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدام شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل همچنین به مصوبات ستاد شهرستانی شهرستان پارس آباد اشاره كرد و گفت: پیشنهاد احداث دو پروژه آموزشی و بهداشتی در یکی از محلات هدف در این شهرستان به تصویب رسیده و اعمال ماده ۱۶ و ارائه تخفیف در عوارض ساخت در بافت‌های فرسوده پارس آباد نیز از دیگر مصوبات این جلسه بوده است. 

نظر شما