شناسهٔ خبر: 23545 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برخی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

تخصیص زمین برای ساخت بیمارستان ۲۰۰۰ تختخوابی اهواز/ بهره‌برداری از ۲۵ دستگاه پل در قم/تکمیل ۵۶۰ واحد مسکن مهر ایرانشهر/ واگذاری واحدهای مازاد مسکن مهر ایلام/ بسته شدن پرونده مسکن مهر ۶ شهرستان استان مرکزی

مسکن مهر ایلام تخصیص زمین جهت ساخت بیمارستان ۲۰۰۰ تختخوابی اهواز، بهره‌برداری از ۲۵ دستگاه پل در قم، تکمیل ۵۶۰ واحد مسکن مهر ایرانشهر، واگذاری واحدهای مازاد مسکن مهر ایلام و بسته شدن پرونده مسکن مهر ۶ شهرستان استان مرکزی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

نام استان

استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

یزد

سومين همايش پيشگيري از سوانح با حضور مدير كل ايمني و نظارت بر شبكه راه آهن، مديركل راه آهن يزد، مديرعامل شركت البرز نيرو و حضور ۷۱ نفر از لكوموتيورانان شركت البرز نيرو در يزد برگزار شد.

لارستان

 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: وضعیت اراضی ملی و دولتی که در محدوده و حریم شهرها قرار دارند تعیین تکلیف شد.

 

 

گلستان

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به آسفالت حدود ۷۰ درصد راه‌های روستایی گنبدكاووس، گفت: میزان آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان بالاتر از میانگین استانی است.

مدیر شعب بانك مسكن استان گلستان سه خدمت و بسته جدید خدماتی این بانك را برای رونق در بخش مسكن و ساختمان معرفی كرد.

 

 

خوزستان

عملیات ساخت بارانداز پسکرانه اسکله شماره چهار در بندر آبادان با پیشرفت بیش از ۶۶ درصد درحال اجرا است.

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اتمام عملیات اجرایی احداث جاده میانبر صیدون به هپرو شهرستان باغملک با اعتباری معادل سه میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تخصیص زمین جهت ساخت بیمارستان ۲۰۰۰ تختخوابی در اهواز خبر داد.

همدان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای بزرگ از چالش‌های اجتماعی کشور است، عنوان کرد: به تازگی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای توانمندسازی حاشیه شهرها در نظر گرفته شده که امیدواریم سهم عمده نیز برای استان با توجه به طرح‌های پیشنهاد شده کسب کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره كل حمل و نقل و پايانه‌های استان همدان گفت: یک میلیون و ۱۳۹ هزار مسافر از پایانه‌های مسافری استان همدان از ابتدای امسال تاکنون به مناطق مختلف کشور جا به جا شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در جلسه هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با مجموعه ادارات وزارت راه و شهرسازی در استان با بیان عملکرد این اداره کل گفت: با پیگیری و حمایت‌های انجام شده ۱۵ شهر استان دارای طرح تفصیلی مصوب و ابلاغ شده هستند.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه یکی از زیر ساخت‌های مهم توسعه راه است، گفت: مهمترین هدف اداره کل راه و شهرسازی کردستان ارتقا شاخص های راه استان است.

قم

استاندار قم با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز، خواستار تعامل مسئولان در راستای تحقق این مهم شد.

مدیرساخت و توسعه راه‌های استان قم گفت: ۲۵ دستگاه پل با هزینه‌ای بالغ بر پانزده میلیارد ریال در محور قم-جعفریه (قطعه دوم) احداث و آماده بهره‌برداری شد.

قزوین

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مجوز جذب سرمایه‌گذار برای اجرای ۱۰ پروژه را در قالب ماده ۵۶ به وزارت راه و شهرسازی داده که از این تعداد ۴ پروژه در استان قزوین واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: افزایش جمعیت در ناحیه شهری مهرگان نشان از موفقیت این پروژه داشته و مسئولین استان با توجه به حوزه‌های کاری خود باید همه توان خود را برای ارایه خدمات بهینه جهت تامین نیازهای مردم این ناحیه به کار گیرند

ایرانشهر

 

۵۶۰ واحد مسکن مهر در ایرانشهر تکمیل شده است و تا پایان امسال به متقاضیان تحویل خواهد شد.

 

آذربایجان غربی

 

بهسازی و آسفالت ۴۵ كیلومتر راه روستایی و تكمیل ۲۲ كیلومتر از طرح ساخت بزرگراه خوی- سلماس از پروژه‌های اولویت‌دار استان آذربایجان‌غربی است.

 

مازندران

رئیس اداره ایمنی، ترافیك و حریم راه‌ها اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران از اقدامات ایمن‌سازی وسیع و گسترده در سطح محورهای ارتباطی استان در قالب نصب نیوجرسی به طول ۱۴۲ كیلومتر در سال گذشته خبر داد.

کرمانشاه

مديركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار در احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخت تسهیلات کم بهره جهت نوسازی ساختمان‌ها و ابنیه مسکونی این بافت‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۹۰ درصد پروژه‌های متوقف شده در حوزه زمین و مسکن تعیین تکلیف شد.

ایلام

واحدهای مازاد مسكن مهر شهرهای دهلران، آبدانان و دره شهر استان ایلام با حذف شرایط چهارگانه قبلی (متعهد و سرپرست خانوار بودن – ۵ سال سابقه سكونت - مالكیت شخصی – مالكیت دولتی) به متقاضیان واگذار می‌شود.

سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظام مهندسی ساختمان ظرفیت مناسبی برای ورود به حاشیه نشینی دارد و می تواند با استفاده از نیروی متخصص خود طرح هایی را برای بهسازی مناطق حاشیه ای زاهدان تعریف کند.

مرکزی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان مرکزی از بسته شدن پرونده مسکن مهر ۶ شهرستان استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های متوقف شده نیز با توجه به شيوه‌نامه ابلاغی تعيين تكليف مسكن مهر متوقف در حال بررسی هستند.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: توسعه و گسترش شهرهای هرمزگان باید زمینه را برای جذب گردشگر و توریست فراهم آورد.

اردبیل

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل گفت: بر اساس آمار رسمی موجود متوسط جمعیت حاشیه نشین و ساكن در سكونتگاه‌های غیررسمی كشور ۱۴ درصد است كه در استان اردبیل این مقدار به ۱۲ درصد می‌رسد.

اصفهان

سومین شورای حمل و نقل و مسکن استان اصفهان به ریاست حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای حمل و نقل و مسکن استان و با حضور مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی با هدف ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مربوطه تشکیل شد.

گیلان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان گیلان از آسفالت ۲۳ کیلومتر محور روستایی در گیلان خبر داد.

کرمان

محمد مهدی بلوردی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در هفتادوسومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از کاهش تصادفات جاده‌ای در محور انار - رفسنجان به دلیل نصب دوربین خبر داد و گفت: به دلیل سهم بالای استان در تصادفات جاده‌ای خواستار افزایش سهم کرمان در تجهیز دوربین هستیم.

مديرعامل فولاد زرند ايرانيان و مدير كل راه آهن كرمان در رابطه با حمل ريلی مواد اوليه و محصولات فولاد زرند ايرانيان و چگونگی رفع موانع موجود گفتگو كردند.

خراسان رضوی

مدیر ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در حوزه راه‌های بین شهری این استان حدود ۴۵ پروژه در قالب چهار طرح کلی در دست اجراست.

 

نظر شما