شناسهٔ خبر: 23549 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقتی در شمال غربی کشور برای فردا/ وزش باد شدید در مناطق شرقی طی سه روز آینده

طوفان باران کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقتی در شمال غربی کشور برای فردا خبر داد و گفت: در سه روز آینده وزش باد شدید شرق و جنوب شرق در کشور خواهیم داشت که روی منطقه زابل ایجاد گرد و خاک می‌کند.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط آب و هوایی کشور در سه روز آینده اعلام کرد: برای امروز ایران در بیشتر مناطق آسمانی صاف و آفتابی و یا کمی ابری خواهد داشت تا اینکه بعداز ظهر فردا با استقرار موجی در تراز میانی جو برای شمال غرب کشور در آذربایجان‌ها و اردبیل انتظار افزایش ابر، رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقتی و احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

نقشینه در ادامه افزود: پس فردا جمعه بر میزان شدت فعالیت این سامانه روی شمال غرب ایران افزوده می‌شود و گستره بارش‌ها به صورت پراکنده روی سواحل غربی خزر، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس شمالی را فرا می‌گیرد. در سه روز آینده وزش باد شدید شرق و جنوب شرق در کشور خواهیم داشت که روی منطقه زابل ایجاد گرد و خاک می‌کند.

وی با بیان اینکه برای جنوب غرب کشور نیز کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی کرده و انتظار داریم باعث خیزش گرد و خاک از عراق به جنوب غرب کشور شود گفت: امروز بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود که این اتفاق را در سه روز آینده در شرق دریای عمان نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی بعدازظهرهای سه روز آینده بوشهر و بندرعباس را نیز همراه با باد و گرد و خاک اعلام کرد و گفت: آسمان امروز تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. فردا بعدازظهر نیز شاهد افزایش ابر خواهیم بود. از سویی دیگر جمعه علاوه بر اینکه بعدازظهر افزایش ابر برای تهران پیش‌بینی شده وزش باد نیز افزایش پیدا کرده و شب احتمال رگبار و رعد و برق در تهران وجود دارد.

به گفته وی بیشنیه دمای امروز تهران ۳۴، فردا ۳۶ و جمعه ۳۷ و کمینه دمای فردا صبح ان ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است./

نظر شما