شناسهٔ خبر: 23572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمد رودباری تشریح کرد:

جزئیات زمان پایان ساخت پروژه‌های مسکن مهر استان همدان/ تلاش برای رفع مشکلات خدمات روبنایی مسکن مهر/ لزوم همدلی و همزبانی دستگاه‌ها برای اتمام پروژه‌ها

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از بسته شدن پرونده مسکن مهر استان همدان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: خدمات روبنایی بزرگترین مشکل مساکن مهر استان همدان است و از ۱۱ طرح آموزشی در نظر گرفته شده سه مورد با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث بوده و دو طرح به اتمام رسیده است.


به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان همدان ،" مهندس محمد رودباری "، با اعلام مطلب فوق در شورای تامین مسکن استان همدان ، افزود: از ابتدای طرح مسکن مهر تاکنون۳۰ هزار و ۱۴۹ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و هفت هزار و ۶۱۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر همدان عقد قرارداد شده است.

وی افزود: ۸۶ درصد مساکن مهر تعهد شده استان به متقاضیان واگذار شده و واحدهای باقی مانده نیز طی امسال و سال آینده واگذار خواهد شد.

مهندس رودباری با اشاره به تخصیص ۴۵ میلیارد تومان در قالب یارانه به پروژه مسکن مهر از آغاز کار، یادآور شد: ۱۱ میلیارد تومان در بحث پروانه‌های ساختمانی، ۲۵ میلیارد تومان در زمینه محوطه‌سازی، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای ساخت مسجد و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های خدمات‌رسان اختصاص یافته و جزء استان‌های خوب در دریافت یارانه هستیم.

۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل خدمات روبنایی مساکن مهر همدان

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل نیز در این جلسه بیان کرد : برای تکمیل خدمات روبنایی مساکن مهر استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حسین جلالیان با بیان اینکه ۱۲ مسجد در سایت‌های مسکن مهر در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: از این تعداد ۶ مسجد با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و احداث یک مسجد نیز به اتمام رسیده و برای پنج مورد دیگر هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی به اخذ پایان‌ کار واحدهای مسکن مهر استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان همدان از ۸ هزار و ۳۱۲ واحد مسکن مهر ، ۲ هزار و ۳۲ واحد با تحقق ۲۴ درصدی پایان‌کار دریافت کرده‌اند .

وی ادامه داد : ۴ هزار و ۸۲۸ واحد، سند تفکیکی و ۵۲ واحد سند اعیانی در شهرستان همدان دریافت کرده‌اند.

جلالیان با بیان اینکه در شهرستان ملایر به دلیل اوقافی بودن زمین‌ها سند تفکیکی نداریم، افزود: در شهرستان ملایر از ۳ هزار و ۱۵۴ واحد مسکن مهر یکهزار و ۵۳۰ واحد با تحقق ۴۹ درصدی موفق به اخذ پایان‌ کار شدند.

وی تصریح کرد: از یکهزار و ۸۲۷ واحد در شهرستان نهاوند یک هزار و ۵۳۰ واحد با تحقق ۴۸ درصدی موفق به اخذ پایان‌ کار شدند و یک هزار و ۵۲۷ واحد نیز سند تفکیکی دریافت کردند.

وی با اشاره به تحقق ۴۶ درصدی دریافت پایان‌ کار در استان همدان، یادآور شد: بیشترین ضعف در دریافت پایان کار در شهرستان‌های ملایر و همدان است.

مهندس جلالیان خاطرنشان کرد: شهرستان همدان ۱۳ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده دارد و ۸۱ درصد از پروژه‌های همدان تحویل داده شده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز تاکنون ۶۰ درصد تحویل داده شده است.

برای به ثمر رساندن مساکن مهر نیازمند همدلی و همزبانی دستگاهها هستیم

معاون امور عمرانی استانداری همدان در پایان این جلسه با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات بسیار خوبی در استان برای مسکن مهر انجام شده،  گفت: ما جزء استانهای پیشرو در بحث همدلی و همزبانی هستیم و این انعطاف کلید موفقیت و به ثمر رساندن مساکن مهر در استان است.

مهندس محمود رضا عراقی در ادامه بیان کرد: با توجه به وضعیت تفاوت تورم و مشکلات کشور، مردم نیز باید توقعات خود را بالا نبرند و با منطق و قانون پیش روند.

وی اضافه کرد: طولانی بودن تکمیل طرح های مسکن مهر ، به یکی از چالش هایی تبدیل شده که دولت خود را مکلف به تکمیل و به سرانجام رساندن آن می داند.

مهندس عراقی در رابطه با دیگر مشکلات مسکن مهر اظهار داشت: یکی از دلایل تاخیر در تکمیل و واگذاری مسکن مهر، عدم پرداخت آورده متقاضیان برای طرح های زیربنایی ، انشعاب برق، گاز و محوطه سازی بوده است.

لازم به ذکر است عدم تحویل برخی واحدها، عدم جانمایی طرح های آموزشی ، درمانی و مذهبی در طرح های مسکن مهر از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما