شناسهٔ خبر: 23603 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کاظمی مطرح کرد:

افزایش زمین‌خواری با زد‌وبند متخلفان و مسئولان/ مدیران سازمان‌های خاطی در زمین‌خواری باید برکنار شوند

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس دهم زمین‌خواری را نتیجه تصرفات غیرمجاز و زد و بند سودجویان با برخی از مسئولان محلی و غیرمحلی دانست و گفت: تشدید مجازات و برکناری مدیران سازمان‌های خاطی در کاهش این تخلف موثر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد کاظمی درباره اهتمام مجلس دهم برای برخورد با پدیده زمین خواری، گزارش زمین‌خواری در کمیسیون اصل نود مجلس نهم را یادآور شد و گفت: بهره‌دهی زحمات و بررسی‌های کمیسیون اصل نود در خصوص زمین‌خواری در دستگاه قضایی است، در واقع کمیسیون اصل نود مجلس به تنهایی توان مجازات کسانی که حقوق مردم را ضایع کرده‌ و در نتیجه تجاوز به حق مردم به ثروت‌های هنگفتی دست یافتند ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه درسال‌های گذشته عده‌ای از طریق تصرفات غیرمجاز و زد وبند با برخی از مسئولان محلی و غیر محلی جرایمی را مرتکب شده‌اند که در صورت نبود جدیت در برخورد و مجازات آنها، اقدام کمیسیون اصل نود مجلس نهم برای تهیه گزارش زمین‌خواری کار پر بها و با ارزشی نخواهد بود.

وی افزود: فردی که در کشور با قانون شکنی و دور زدن قانون موفق به تملک نامشروع زمین شده است، حتما باید مجازات شود؛ قوه قضاییه هم در این خصوص مرجع است، برای بازدارندگی مجازات‌ها هم بهتر است مردم در جریان برخوردها و مجازات‌ها قرار گیرند.

کاظمی تصریح کرد: در مجلس دهم گزارش زمین‌خوری تهیه شده در مجلس نهم برای به سرانجام رسیدن نهایی دنبال خواهد شد، چراکه زمین‌خواری یکی از دغدغه‌ها و معضلاتی  بوده که آثار مخربی را بر جای گذاشته؛ به طور مثال زمین خواری در گردنه حیران تا شهرهای شمالی و پایتخت مشکلاتی را رقم زده که نیاز به پیگیری و برخورد قانونی دارد.

وی یادآور شد: برخورد با سازمان‌هایی که در تشدید زمین‌خواری قصور کردند یا با عدم انجام وظایف خود موجبات شکل‌گیری ساخت‌وسازهای غیرمجاز را فراهم کردند به دلیل بروز عوارض اجتماعی و اقتصادی ضروری است، در حقیقت سازمان‌هایی که باید مدافع کشور و جنگل و اراضی دولتی باشند در انجام وظایف خود کوتاهی کردند که نیازمند برخورد جدی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم در رابطه با زمین‌خواری به خانه ملت گفت: مدیران سازمان‌های خاطی در زمین‌خواری باید برکنار شوند، همانگونه که در مدت اخیر به دستور رئیس جمهور مدیرانی که حقوق میلیاردی دریافت می کردند عزل و از کار برکنار شدند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اهرم‌های قانونی لازم برای برخورد با تخلفات، سوءمدیریت ها و زد وبندها وجود دارد که اگر از آن استفاده نشود شاهد افزایش زمین‌خواری و افزایش جرایم در این زمینه خواهیم بود./

نظر شما