شناسهٔ خبر: 23725 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار دربنادر شمالی کشور صورت گرفت:

پهلوگیری نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در بندر امیرآباد

کشتی با ورود اولین کشتی حامل روغن خوراکی ، بندر امیرآباد به جمع بنادر دارای قابلیت تخلیه و بارگیری روغن خوراکی در کشور پیوست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی؛ مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت: این کشتی که از نوع chemical carrier است، برای اولین باردر این بندر  پهلو گرفت.

مهندس خدمتگزار با بیان اینکه این کشتی با عبور از دریای سیاه و ولگادن و بارگیری ٤١٦٥ تن محموله روغن آفتابگردان از  بندر آستاراخان روسیه  در بندر امیرآباد پهلو گرفت افزود این محموله پس  از تخلیه و نگهداری در مخازنی که توسط بخش خصوصی احداث شده ، به بازار هدف ارسال خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری ٨٠ میلیارد ریالی جهت ساخت این مخازن افزود ظرفیت فعلی این مخازن ،  ٥٠٠٠ تن بوده و در فاز نهایی به ١٠٠٠٠ تن خواهد رسید، که موجب افزایش  ورود روغن خوراکی به بندر امیرآباد خواهد شد.

گفتنی است بندر امیرآباد با برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های مناسب جهت حمل و نقل انواع کالاها و امتیازات قانونی مناطق ویژه اقتصادی و خصوصا معافیت از مالیات بر ارزش افزوده بستر مناسبی را جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کرده است.

نظر شما