شناسهٔ خبر: 23744 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

لزوم تشکیل ستادهای بازآفرینی شهرستان‌های استان سمنان/ تهیه برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی منطبق با سند ملی

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی از لزوم تشکیل ستادهای بازآفرینی شهرستان‌های استان سمنان به صورت ماهانه خبر داد و گفت: تهیه برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی منطبق با سند ملی از دیگر مصوبات اولین ستاد بازآفرینی شهری در استان سمنان به شمار می‌رود.

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان بیان کرد: اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان با موضوع اجرایی کردن سند ملی راهبردی احیاء بهسازی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و ساختار ستادی استانی و شهرستانی در این استان تشکیل شد.

مصطفایی در ادامه اعلام کرد: تشکیل ستادهای بازآفرینی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری شهرداران بصورت ماهانه، فعال شدن کارگروه‌های تخصصی ستاد استانی بازآفرینی شهری با ابلاغ احکام روسای و دبیران کارگروه توسط استاندار و تهیه برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی منطبق با سند ملی ازجمله مصوبات مهم این جلسه به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی همچنین افزود: در این جلسه مقرر شد پروژه‌های اجرایی به عنوان پایلوت در محلات هدف با حمایت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و با همکاری استانداری سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و شهرداری‌ها صورت پذیرد.

به گفته وی ضرورت‌ و اهمیت پرداختن به موضوع بازآفرینی بافت‌های نابسامان در کشور، ساختار و نحوه فعالیت ستاد ملی، استانی و شهرستانی باز آفرینی شهری و کارگروه‌های زیر مجموعه ازجمله مباحث دیگری بود که از سوی کارشناسان در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در پایان با اشاره به مشکلات و چالش‌های سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور بیان کرد: مشکلاتی که در این مناطق وجود ندارد امنیت و سلامتی ساکنان آن را به خطر می‌اندازد که رسیدگی به آنها از اقدامات و وظایف در اولویت ما در سراسر کشور به شمار می‌رود./

نظر شما