شناسهٔ خبر: 23759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله سوار خبر داد:

راهداری در خدمت بحران پیشگیری از آتش سوزی در بیله سوار استان اردبیل

راهداری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله سوار استان اردبیل از آماده‌باش راهداری این شهرستان در قالب مدیریت بحران جهت پیشگیری و امدادرسانی در آتش سوزی‌های احتمالی مزارع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله سوار، ضیا فكری در بازدید از اكیپ‌های راهداری مستقر در مناطق تعیین شده در سطح این شهرستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به آتش سوزی‌های سال گذشته مزارع شهرستان بیله سوار، ماشین آلات سنگین اداره راه و شهرسازی بیله سوار در نقاط امدادی پیشگیری از بحران آتش سوزی مستقر شده‌اند.

وی افزود: امسال برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مزارع گندم شهرستان بیله‌سوار اقدامات پیشگیرانه به کار گرفته شده که از جمله آنها اختصاص ۷ نقطه از شهرستان و استقرار ماشین آلات سنگین راهداری شامل دو دستگاه لودر و شش دستگاه گریدر در این نقاط است.

فكری ادامه داد: باتوجه به تجربه سال گذشته، حریم راه‌های مواصلاتی شهرستان در ماه گذشته تیغ‌زنی شده و راه‌های شهرستان آماده تردد ماشین آلات كشاورزی شده بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله سوار اظهار داشت: دستگاه‌های راهداری و راهسازی این اداره بصورت آماده‌باش در ایستگاه‌های امدادی حاضر هستند و همچنان برنامه مدیریت بحران ادامه دارد.

فكری همچنین از مهار یك مورد آتش سوزی در روز شنبه گذشته خبر داد و گفت: عصر روز شنبه گذشته بی‌احتیاطی كشاورزان و آتش زدن كولش زمین‌های كشاورزی موجب آتش سوزی مزارع گندم شهرستان بیله سوار شد كه با تلاش راهداران اداره راه و شهرسازی بیله سوار و سایر نیروهای امدادی مهار گردید و از گسترش آن به سایر مناطق مزروعی جلوگیری شد.

بنابر این گزارش شهرستان بیله سوار با دارا بودن بیش از ۶۰۰ كیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و مزارع حاصلخیز، قطب كشاورزی و انبار غله استان است و طبق آمار سال گذشته، ۴۸ درصد گندم استان در شهرستان بیله سوار تولید شده است.

نظر شما