شناسهٔ خبر: 23763 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد:

پیشرفت ماهانه ۳/۵ درصدی قطعه اول آزادراه تهران - شمال در دولت یازدهم/ پیشرفت در دولت قبل ماهیانه ۰.۱۷ درصد/ تلاش شبانه‌روزی ۷ پیمانکار در ۳۲ کیلومتر قطعه اول

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان این که پیشرفت فیزیکی قطعه اول آزادراه تهران - شمال قبل از دولت تدبیر و امید ماهیانه ۰.۱۷ درصد بود، گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی ما ماهیانه به سه درصد رسیده و تا تیرماه امسال به ۳.۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران - شمال با اشاره به آخرین بازدید جهانگیری از این قطعه که مربوط به آبان سال گذشته می‌شد گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون به پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصدی در ساخت بزرگراه دست یافته‌ایم و با تلاش پیمانکاران درصددیم قطعه اول آزادراه تهران - شمال بهار سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید پیشرفت فیزیکی قطعه اول آزادراه تهران - شمال ۲۹ درصد بود اما هم اکنون پیشرفت آن به ۵۹ درصد رسیده است. همچنین در ابتدای کار دولت یازدهم در قطعه اول آزادراه تهران - شمال در مجموع ۱۲ قطعه کاری وجود داشت اما هم اکنون قطعه کاری در این آزادراه به ۱۰۴ قطعه افزایش یافته و ماه آینده نیز به ۱۲۰ قطعه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: برای تکمیل قطعه اول این آزادراه هم اکنون هفت پیمانکار به صورت شبانه‌روزی در ۳۲ کیلومتر طول این قطعه مشغول کار هستند.

وی گفت: در آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ که معاون اول رییس‌جمهوری از این آزادراه بازدید کردند، یک هزار و ۲۰۰ نفر در قطعه یک این آزادراه مشغول به کار بودند اما هم اکنون دو هزار و ۵۱ نفر در این قطعه مشغول به کار هستند تا تکمیل این قطعه با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی با بیان این که با افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال مسیر تهران به شمال ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود، گفت: بزرگ‌ترین تونل کشور نیز به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر در قطعه دوم این آزادراه در حال ساخت است.
نورزاد اظهار داشت: پیمانکار قطعه S در این آزادراه به‌عنوان اتصال‌دهنده مناطق یک و ۲ در کیلومتر ۳۲ این آزادراه در حال تجهیز کارگاه خود است تا در این منطقه کار خود را آغاز کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاری در منطقه سه این آزادراه یک شرکت کره‌ای در حال مطالعه است تا در صورت توافق نهایی بتوانیم این قطعه را به صورت epcs (سرمایه‌گذاری، طراحی و اجرا) برعهده بگیرد.

همچنین مهران اعتمادی مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال با بیان اینکه قطعه یک این آزاد راه در حال حاضر به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، گفته بود، تکمیل مابقی این منطقه به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گفته وی،۱۲۰ جبهه کاری در قطعه یک آزاد راه تهران - شمال فعال است تا با تلاش هفت پیمانکار شاغل، این منطقه در بهار سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

قطعه یک این آزاد راه به طول ۳۲ کیلومتر دارای ۱۶ پل رفت و برگشت و ۳۲ هزار متر تونل رفت و برگشت است و با افتتاح این منطقه، فاصله تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کوتاهتر می شود.

این قطعه آزاد راه تهران - شمال از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت در تهران آغاز و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.

قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر است، تونل های بلند البرز به صورت رفت و برگشت هر یک به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و به تازگی شرکت آزاد راه تهران - شمال با شرکت دوو کره جنوبی برای سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.

قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با تلاش مسئولان بیناد مستضعفان به خصوص شرکت آزادراه تهران – شمال، تابستان ۱۳۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.

نظر شما