شناسهٔ خبر: 23834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران:

حادثه شهران زنگ خطر برای مسئولان شهری پایتخت است/ تاكيد بر تسريع در عملياتی شدن سیستم مدیریت یکپارچه شهری

محمود صادقی عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه در تهران بسیار نگران کننده است، بر ضرورت عملیاتی کردن هرچه سریعتر سیستم مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي محمود صادقی، با بیان اینکه در مدیریت بحران پایتخت با ضعف‌های جدی مواجه هستیم، گفت: وقوع حادثه شهران زنگ خطری برای مسئولان شهری پایتخت است که بدانند برای برخورد با حوادث گسترده تر آمادگی لازم برای برخورد وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حادثه شهران یک نوع آزمون برای شهر تهران بود که نشان داد عملکرد مسئولان نسبت به مدیریت بحران چگونه است؛ بدون شک اگر حوادث مشابهی و یا گسترده تر همچون زلزله در شهر تهران به وقوع بپیوندد بخشی از خسارت ها ناشی از عدم توانایی در مدیریت بحران خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه متاسفانه مسئولان در مدیریت بحران حادثه شهران نمره مردودی گرفتند، تصریح کرد: باید از این حادثه درس گرفت تا در بحران های بزرگ تر بتوانیم با برنامه‌ریزی، به موقع و بهتر عمل کنیم.

وی یادآور شد: یکی از عواملی که به ناتوانی ما در مدیریت بحران دامن زده نبود مدیریت یکپارچه ای است که متاسفانه کشور اسیر آن شده به گونه ای که در هر حادثه ای هر بخشی برای خود دارای مسئولیت است و همین عامل مدیریت متمرکز را تضعیف می کند.

صادقی در گفت وگو با خانه ملت گفت: متاسفانه با مشاهده وضعیت فعلی باید گفت که مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه ای در تهران بسیار نگران کننده است و باید هرچه سریعتر سیستم مدیریت یکپارچه را عملیاتی کنیم.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: به نظر می رسد مجلس باید به طور جدی به این موضوع بپردازد و باید در مجمع نمایندگان نیز با اولویت بحث مدیریت یکپارچه در شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد./

نظر شما