شناسهٔ خبر: 23846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی و دبیر شورای حمل و نقل فارس خبر داد:

آمادگی راهداران فارس برای میزبانی از مسافران در طرح سفرهای تابستانی/ توقف فعالیت اکیپ‌های بهسازی جاده‌ها و راهسازی در تعطیلات عید فطر

سیاهپور راهداران فارس آمادگی کامل برای میزبانی و ارائه خدمات به مسافران در طرح سفرهای تابستانی را دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، علیرضا سیاهپور با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی برای راهداری تابستانی در استان فارس همانند دیگر استان‌های کشور از ۱۵ تیر شروع و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران خستگی ناپذیر گفت: راهداران فارس این روزها در حال ایمن‌سازی محورهای شریانی و اصلی، اصلاح شیب‌های شیروانی، شانه‌سازی و برطرف نمودن اختلاف سطح موجود در سطح سواره رو با شانه راه، اصلاح و ساماندهی تابلوها و علائم جاده‌ای و دیگر عملیات نگهداری از راه‌ها هستند تا بتوانیم جاده‌ای ایمن و خدماتی مناسب را به شهروندان برای سفرهای تابستانی ارائه دهیم.

سیاهپور هم چنین با بیان اینکه فعالیت اکیپ‌های بهسازی جاده‌ها و راهسازی در ایام تعطیلات عید فطر متوقف می‌گردد، گفت: از تمامی هموطنانمان می‌خواهیم در طول مسافرت‌های خود، تمامی نکات ایمنی را رعایت و به توصیه‌های نیروهای پلیس راه و راهداران مستقر در جاده‌ها توجه کامل نمایند.

وی هم چنین هشدار داد: در سال گذشته در کشور تقریبا نیمی از تصادفات منجر به فوت به دلیل انحراف به چپ و برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر صورت پذیرفته که ناشی از سرعت بالا، سبقت‌های غیرمجاز، بی‌توجهی و... بوده و هم چنین واژگونی وسیله نقلیه ۳۰ درصد از انواع نحوه وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده که در این راستا از مردم و رانندگان عزیز می‌خواهیم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در سطح جاده‌ها با سرعت مطمئنه و آرامش خاطر حرکت کنند و در هنگام خستگی مطلقاً رانندگی نکنند.

دبیر شورای حمل و نقل استان فارس افزود: لکه‌گیری هندسی، لکه‌گیری با آسفالت سرد، روکش با آسفالت گرم و آسفالت حفاظتی، رفع نقاط پرتصادف زود بازده، اصلاح هندسی قوس‌ها، اجرای شیارهای هشدار دهنده و لرزاننده، بهبود و تقویت حفاظ‌های کناری جاده‌ها، ملایم سازی شیب‌های شیروانی و ده‌ها عملیات دیگر راهداری همواره در دستور کار همکاران ما در مجموعه راهداری فارس قرار دارد تا بتوانیم زمینه را برای ترددی ایمن و روان فراهم کنیم.

وی در پایان ضمن آرزوی سفر بدون حادثه برای همه هموطنان در تابستان ۹۵ گفت: مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با سامانه گویای ۱۴۱ و تلفن ۳۷۲۶۶۶۲۱ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی جهت اطلاع رسانی آخرین وضعیت راه‌های استان فارس است.

نظر شما