شناسهٔ خبر: 177985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اعلام کرد؛

 ساخت ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان

مسکن خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ساخت ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان آغاز شده که پیشرفت فیزیکی آنها به ۳۱ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، امیرحسین جعفر زاده افشاری، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در ارتباط با آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار داشت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با مدیریت مردم و این اداره کل و همچنین با طراحی، اجرا و نظارت مهندسان انجام می‌شود.

وی از ثبت نام ۳۷۴ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در این استان خبر داد و گفت: ۶۰ هزار نفر، متقاضی دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: از این تعداد ۳۰۰ هزار نفر مربوط به مسکن حمایتی هستند که ۵۹ هزار نفر از آنها تایید نهایی شده و برای ۳۰ هزار نفر نیز افتتاح حساب انجام شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۱ هزار متقاضی در استان، وجه لازم را پرداخت کردند که به همین میزان، پروژه تخصیص یافته است.

جعفرزاده افشاری بر پیگیری و جدیت مجموعه راه و شهرسازی و ادارات خدمات رسان در خصوص تامین زیرساخت‌های اساسی طرح‌های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم جهت تسریع در اجرای طرح‌ها باید عملیاتی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به روش گروه ساخت و ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد دیگر به روش انبوه ساخت در حال ساخت هستند.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت بیان کرد: از تعداد ۶۰ هزار و ۴۰۰ متقاضی ثبت‌نام شده در طرح جوانی جمعیت و قانون چهار فرزندی، ۱۷ هزار و ۲۰۰ متقاضی تایید نهایی شده و تاکنون به سه هزار و ۵۶۰ متقاضی در هشت شهرستان، زمین واگذار شده است.