شناسهٔ خبر: 23883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

درج اطلاعات کامل محموله روی بارنامه‌های حمل و نقل کالا الزامی است

جلسه معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات درج اطلاعات کامل و صحیح روی بارنامه‌ها الزامی و با شرکت‌های متخلف حمل کالا در مورد عدم صدور بارنامه برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با حضور در دوره آموزشی توجیهی مدیران و متصدیان شرکت‌های حمل و نقل کالای شهرستان همدان و بهار که با هدف اجرای قوانین و مقررات و ارتقای سطح مدیران شرکت‌ها در محل این اداره کل برگزار شد بر رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی تاکید کرد.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون صدور بارنامه توسط شرکت‌ها در یک سایت ثبت و توسط سامانه انجام می‌شود و به همین دلیل اعمال نظر اداره کل حمل و نقل بر اطلاعات وارد شده کمتر است لذا امیدواریم مدیران شرکت‌ها با دقت نظر کافی از ثبت موارد غیرواقع و تخلف پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: برخی از شرکت‌ها عمدا یا سهوا تخلفاتی به جهت افزایش منافع در خصوص صدور بارنامه و عدم اجرای قوانین و مقررات انجام می‌دهند که در اسرع وقت با این شرکت‌ها برخورد خواهد شد.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با بیان اینکه تضعیف احقاق حقوق رانندگان ناوگان باری از سوی شرکت‌ها خط قرمز اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان است، گفت: هیچ شرکتی حق تضعیف حقوق رانندگان ناوگان باری را ندارند به طوری که ۵۰ درصد از سهمیه رانندگان را برای خود اتخاذ می‌کنند.

پناهنده خواستار اجرای قوانین و مقررات از سوی مدیران فنی شرکت‌های حمل کالا شد و افزود: همچنین این مدیران باید ارتباط خود را با انجمن‌های صنفی رانندگان تقویت کنند.

وی بیان داشت: افرادی که در بخش شرکت‌های حمل کالا سرمایه‌گذاری کردند از حقوق بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها برخوردار هستند و این مهم باید لحاظ شود.

وی افزود: ضروری است دفاتر شرکت‌های حمل کالای مرکز استان از نظر دقت در اجرای دقیق قوانین و مقررات و ثبت اطلاعات صحیح نسبت به سایر شرکت‌های شهرستان‌های تابعه استان برتر و در مجموع شرکت‌های حمل کالا در این زمینه در سطح کشور سرآمد باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما