شناسهٔ خبر: 23884 - سرویس زنان و امور خانواده
نسخه قابل چاپ

در اولين كميته مسكن وشهرسازی امور بانوان مطرح شد:

بررسی جایگاه حق زنان نسبت به شهر/ چگونگی فعال‌سازی ساختار میز زنان در دستگاه‌ها/ ضرورت تأمین تردد ایمن در سطح شهر

نشست بانوان بررسی جایگاه حق زنان نسبت به شهر، چگونگی فعال‌سازی ساختار میز زنان در دستگاه‌ها و ضرورت تأمین تردد ایمن در سطح شهر از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در اولين كميته مسكن و شهرسازی امور بانوان وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی اولین كمیته مسكن وشهرسازی اموربانوان با محوریت مروری بر بحث‌های مطرح شده در  سومین جلسه هم‌اندیشی درخصوص میز زنان، مطالبات بانوان و توانمندی‌های ایشان در دفتر امور بانوان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

استفاده از صاحب‌نظران حوزه مسكن و شهرسازی  و جایگاه حق زنان نسبت به شهر، تردد ایمن در سطح شهر، چگونگی فعال‌سازی ساختار میز زنان در دستگاه‌ها و معاونت‌های مشمول كمیته كه طیف بسیاری از كاربران و كارمندان را در برمی‌گیرد از مسائل مطرح شده در این جلسه به شمار می‌رود.

در طول این جلسه  مقرر شد موارد زیر توسط اعضای محترم كمیته تخصصی مسكن وشهرسازی درهریك از دستگاه ها پیگیری و نتایج به مراتب اعلام شود.

- برنامه ریزی اولیه برای تشكیل میززنان به عنوان هسته فعالیت زنان در هر دستگاه.

-شناسایی و معرفی اعضا كه می‌بایست براساس سابقه همكاری، تخصص یا تجربه و میزان علاقمندی و داشتن انگیزه افراد انجام شود.

-برنامه‌ریزی برای ساز و كار تشكیل جلسات و نحوه فعالیت میززنان درهردستگاه (هسته تخصصی متناسب با مجموعه ).

- تشكیل اولین جلسه و تدقیق برنامه فوق الذكر.

- برنامه‌ریزی جهت شناسایی و تبیین مسائل و مشكلات زنان شاغل در دستگاه‌های تابعه.

- تهیه فهرستی ازمسائل و مشكلات طی همفكری و تبادل نظر با اعضاء میززنان و ارسال به دفتر ستادی امورزنان وزارتخانه درمدت ۲ هفته.

- برنامه‌ریزی جهت شناسایی دقیق‌تر مسائل و ارتباط باكاركنان زن شاغل در هرمجموعه بنا به امكانات و پتانسیل‌های موجود در هر دستگاه و اعلام به دفتر ستادی امورزنان وزارتخانه.

- برنامه‌ریزی جهت شناسایی چالش‌ها و خلاء‌های موجود در پاسخگویی به حقوق زنان در حوزه مسكن و شهرسازی.

- تهیه فهرستی از مسائل و چالش‌های موجود در این زمینه طی هم‌فكری و تبادل زبانی با اعضا میز زنان و نیز سایر متخصصان و مدیران و اعضاء با تجربه در هر دستگاه.

- شناسایی و معرفی مطالعات، گزارش‌ها و كتب یا هرگونه سندی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم که به استخراج و درك اطلاعات بیشتر در این زمینه كمك خواهد كرد.

- تدقیق بانك اطلاعاتی زنان شاغل در هردستگاه به همراه آماری از تعداد جمع كاركنان و وضعیت پرسنلی آنان كه امكان مقایسه وتحلیل را فراهم سازد.

همچنین در ادامه جلسه  مقرر شد جهت عملیاتی شدن و تحقق موارد فوق، هماهنگی‌ها و درخواست‌هایی از سوی دفتر ستادی مشاور امور بانوان با دستگاه‌ها پیگیری شود كه تفویض برخی اختیارات در زمینه تشكیل جلسات و دعوت اعضاء، راهكارهای تشویقی و حمایتی برای مشاوران امور زنان و اعضای میز مربوطه، دراختیار داشتن امكانات شامل فضا، بودجه و ... ازآن جمله خواهد بود./     

نظر شما