شناسهٔ خبر: 23940 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان مطرح کرد؛

رشد ۳۳ درصدی صادرات کالا از بندر انزلی/ ترانزیت گازوئیل و بنزین از مبداء قزاقستان به مقصد عراق

بندر انزلی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به این نکته که گازوئیل و بنزین از مبداء قزاقستان به مقصد عراق ترانزیت می‌شود، از رشد ۳۳ درصدی صادرات کالا از بندر انزلی در فصل بهار امسال نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین چراغی اظهار کرد: میزان صادرات صورت گرفته از این بندر از ۲۶ هزار و ۳۹۰ تن در سه ماه نخست پارسال به ۳۵ هزار و ۱۹۸ تن در بهار امسال رسید.

وی اقلام صادر شده را شامل میوه و تره بار، مواد شیمیایی ، مواد معدنی ، مصالح ساختمانی ، کانیتنر پر ، کالای سوپرمارکت، خودروی سنگین و مقصد کالاهای صادراتی را عمدتا روسیه ، قزاقستان آذربایجان و ترکمنستان عنوان کرد.

وی یادآور شد: بهار امسال در مجموع ۶۸۴ هزار و ۶۴۷ تن تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی صورت گرفت که در مقایسه با ۴۰۴ هزار و ۸۲۵ تن مدت مشابه پارسال نشان از رشد ۶۹.۱ درصدی دارد.

چراغی در ادامه با اشاره به فعال شدن بندر در بخش ترانزیت مواد نفتی خاطرنشان کرد: در بهار امسال یکهزار و ۵۹ تن مواد نفتی ترانزیتی داشتیم که در قیاس با سال گذشته نشان از رشد ۱۰۰ درصدی دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان مواد نفتی ترانزیتی را شامل گازوئیل و بنزین از مبداء قزاقستان به مقصد عراق عنوان کرد.

به گفته وی میزان موجودی کالا در انبار و محوطه ها نیز ۲۰۱ هزار و ۹۳۰ تن است که در مقایسه با ۱۸۷ هزار و ۱۳۱ تن بهار پارسال ۷.۹ رشد نشان می دهد.

چراغی تعداد شناورهای وارده امسال به بندرانزلی را ۲۴۸ فروند با ۴۷.۶ درصد رشد نسبت به ۱۶۸ فروند پارسال بهار عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تعداد کامیونهای بارگیری شده در بهار امسال را ۲۷ هزار و ۶۷۹ دستگاه با ۶۰ درصد رشد نسبت به ۱۷ هزار و ۲۹۷ دستگاه پارسال عنوان کرد.

بندرانزلی بعنوان قدیمی ترین و مجهزترین بندر شمال کشور با ۱۰ پست اسکله، امکان تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال را دارد.

سال گذشته ۸۴۶ فروند شناور در بندرانزلی پهلو گرفت و دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۸۰ تن کالا تخلیه شد.

نظر شما