شناسهٔ خبر: 23990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگاه آموزشی سامانه جامع حسابداری تعهدی اعلام شد؛

سیستم‌های مالی راه و شهرسازی خراسان رضوی یکپارچه می‌شود

جواد اسلامی محمدی مدیر توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تا پایان سال ۹۶ تقریباً تمامی سیستم‌های مالی و حسابداری ادارات راه و شهرسازی استان یکپارچه‌سازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، جواد اسلامی محمدی در کارگاه آموزشی سامانه جامع حسابداری تعهدی که در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: یکی از سیاست‌های کلی دولت برای کاهش بروکراسی اداری و سهولت نظارت بر امور مالی در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، الکترونیکی کردن و یکپارچه سازی کارهاست که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز اقدامات مفیدی را انجام داده است.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از سال ۹۴ برنامه یکپارچه‌سازی سامانه مالی و حسابداری را آغاز کرده که این برنامه، امسال با ارائه نرم‌افزار ذیحسابی به مرحله اجرایی درآمده و به زودی تمامی ادارات تابعه راه و شهرسازی خراسان رضوی هم از این سیستم بهره‌مند می‌شوند.

مدیر توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اضافه کرد: در راستای اجرای هر چه سریع‌تر این برنامه، نیروهای متخصص و دوره‌دیده به شهرستان‌های استان اعزام می‌شوند و به نیروهای حسابداری و ذیحسابی هر اداره آموزش می‌دهند.

وی درباره مزایای این نرم‌افزار برای تسریع در روند رسیدگی به امور مالی و حسابداری توضیح داد: این نرم افزار باعث کاهش زمان بروکراسی اداری و تسریع در روند کارها به شکل چشمگیری می‌شود.

اسلامی محمدی گفت: با این نرم‌افزار می‌توان امور دفتری و اداری، اعتبارات اعم از دریافت و پرداخت‌ها، رسیدگی و نظارت، تضمینات و قراردادها، پرداخت حقوق و دستمزد، کارگزینی و امور اموال و انبار را با سرعت بیشتر و به صورت یکپارچه انجام داد.

وی بیان کرد: از دیگر مزایای این نرم‌افزار، ارتباط مستقیم با سامانه سنا (دیوان محاسبات کشور) و همچنین سامانه سناما (وزارت اقتصاد و دارایی) است.

گفتنی است، در این جلسه، آموزش‌های مقدماتی درباره استفاده از نرم‌افزار یکپارچه‌سازی ذیحسابی به کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی داده شد.

نظر شما