شناسهٔ خبر: 23996 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کل کشور خبر داد:

هشدار نسبت به ایجاد گرد و خاک در نوار شرقی کشور/ افزایش دمای هوای کل کشور از روز سه‌شنبه

احد وظیفه مدیرکل دفتر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کل کشور نسبت به ایجاد گرد و خاک در نوار شرقی کشور هشدار داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از روز سه‌شنبه دمای هوا در کل کشور افزایش داشته باشد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص شرایط آب و هوایی درمناطق شرقی کشور بیان کرد: در این فصل از سال غالبا بادهایی از شمال به جنوب در نوار شرقی کشور شکل می‌گیرد که با گذر سامانه‌های جوی (که فشار را روی شمال شرق ایران و ترکمنستان افزایش می‌دهند) تشدید می‌شود.

وظیفه در ادامه افزود: در این فصل همچنین جریانات شمالی نیز داریم که از واخر بهار آغاز و تا آخر تابستان ادامه خواهد داشت، از آنجایی که این بادهای ۱۲۰ روزه موجب گرد و خاک و طوفان شن در منطقه می‌شوند توصیه می‌کنیم کسانی که مسافر این منطقه هستند در جاده‌ها به دلیل گرد و غبار شدید و مسدود شدن جاده‌های کویری نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کل کشور با بیان اینکه در این مناطق آنقدر وزش باد شدید می‌شود که شن را به بدنه ماشین می‌کوبد گفت: این امر موجب کاهش دید و کیفیت هوا و پراکنده شدن گرد و خاک در فضا می‌شود که درحال حاضر در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان به میزان بیشتری دیده می شود.

به گفته وی امروز و فردا این شرایط ضعیف‌تر شده و رو به بهبود وضعیت می‌رود.

وظیفه با تأکید براینکه در مابقی نقاط کشور پدیده جوی خاصی وجود ندارد گفت: تنها در شمال آذربایجان شرقی و رشته کوه البرز نیز در این روزها شاهد رشد ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده خواهیم بود.

مدیرکل دفتر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کل کشور در ادامه سخنانش از افزایش دمای هوا از روز سه‌شنبه در کل کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواخر هفته بیشینه دمای تهران بین ۳۸ تا ۴۰ و کمینه آن به ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد برسد./

نظر شما