شناسهٔ خبر: 24000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی زاوه خبر داد:

آغاز اجرای روکش آسفالت ۲۵ کیلومتر از مسیر دولت آباد به باخرز در خراسان رضوی

حسین شیر محمدیان رئیس اداره راه و شهرسازی زاوه خراسان رضوی از آغاز عملیات روکش آسفالت محور دولت آباد - باخرز حد فاصل چخماق به باخرز به طول ۲۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حسین شیرمحمدیان با اعلام این خبر افزود: هدف از روکش مسیر دولت آباد – باخرز، ارتقای سطح ایمنی و روان‌سازی ترافیک و همچنین کاهش استهلاک وسایل نقلیه و در نهایت رضایتمندی همشهریان است.

وی با بیان اینکه عمر بالای روکش آسفالت فوق و اضمحلال بیش از حد رویه آسفالت موجب کندی تردد و وقوع سوانح و حوادث شده بود، گفت: امیدواریم با روکش محور مذکور، علاوه بر کاهش زمان سفر، هزینه‌های مرمت و نگهداری راه کاهش پیدا کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی زاوه در خصوص بودجه مورد نیاز و منابع تامین اعتبار این عملیات گفت: برآورد اعتبار مورد نیاز به مبلغ ده میلیارد ریال است که قسمت عمده آن در سال گذشته از منابع ملی و استانی و از محل قیر رایگان و مشارکت‌های مردمی تامین اعتبار و یک سوم دیگر بودجه در اعتبارات امسال بنا بر قول مقامات استانی تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مسیر در سال گذشته به جهت خرابی بیش از حد رویه آسفالت مورد انتقاد شهروندان و رانندگان جاده‌ای قرار گرفت و حتی رسانه‌ای شده بود که در آن مقطع با تحویل قیر امولسیون و اجرای عملیات چیپ سیل در یک بازه زمانی دو ماهه بازسازی و مرمت و آماده اجرای روکش آسفالت شد.

نظر شما