شناسهٔ خبر: 2404 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رستمی در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي خبر داد:

ظرفیت ترانزیت کالا از خط آهن گرگان- اینچه برون به ۱۰ میلیون تن در سال می‌رسد

ایستگاه راه آهن اینچه برون مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه ترانزیت کالا از مسیر گرگان – اینچه برون تا حجم سه میلیون تن در سال پیش بینی شده است، گفت: ظرفیت ترانزیتی این خط آهن در آینده به ۱۰ میلیون تن در سال ارتقاء خواهد یافت.

علی‌بخش رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که خط ریلی گرگان – اینچه برون از مسیر سه راه قره‌تپه به سمت نقطه صفر مرزی (اینچه برون) به طول ۸۰ کیلومتر در خاک ایران احداث شد اظهار کرد: در مرحله اول ترانزیت کالا تا حجم سه میلیون تن در سال از این مسیر پیش بینی شد که طی دو سال آینده این ظرفیت به حدود پنج میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

رستمی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ظرفیت ترانزیتی این خط ریلی به ۱۰ میلیون تن در سال برسد گفت: خط ریلی گرگان – اینچه برون علاوه بر فعالیت ترانزیتی قادر به فعالیت در بخش مسافری نیز است که ساخت پایانه‌های مسافری این خط ریلی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: خط ریلی گرگان – اینچه برون در خاک ایران دارای ۶ تقاطع غیر همسطح است که تمام این تقاطع‌ها تکمیل شده‌اند. 

۷۰۰ کیلومتر از خط آهن گرگان – اینچه‌برون در ترکمنستان، ۸۲ کیلومتر در ایران و ۱۲۰ کیلومتر در قزاقستان واقع است. این خط آهن بین‌المللی راهگذر ریلی «شمال جنوب» نیز نامیده می‌شود. با راه‌اندازی این خط، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بین‌المللی کشورهای مشترک‌المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاسته می‌شود و امکان جابه‌جایی سه میلیون تن بار در سال از مسیر خط آهن گرگان – اینچه‌برون وجود دارد./

نظر شما