شناسهٔ خبر: 24119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش حوزه عملیات لکه‌گیری و روکش محورهای اصلی و شریانی در استان کرمانشاه

 عبدالله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از اضافه شدن ۴ پروژه دیگر به فعالیت های لکه گیری و روکش در این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ،از آنجا که عملیات مذکور بلافاصله از آغاز سال ۹۵ با مساعد شدن شرایط آب و هوایی و در واقع توقف نسبی بارندگی‌ها در ۱۴ نقطه استان اغاز شده بود،۴ محور کمربندی صحنه،کرمانشاه-اسلام‌آباد غرب، صحنه-بیستون و ازگله- سرپل ذهاب هم به دیگر پروژه‌های لکه‌گیری و روکش اضافه شدند.

مهندس عبدالله بهادری با اشاره‌ای دوباره،به وجود بازارچه‌های مرزی،به تبع عبور بی‌وقفه ترانزیت‌های صادراتی،کامیون‌های حامل مواد نفتی سوختی، و آسیب‌های ناشی از آن‌ها، در کنار عدم کنترل اضافه بار،در راه‌های استان کرمانشاه، به نسبت میزان تحمل ترافیک عبوری اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش مداوم را ضروری خواند و افزود: تا پایان تیر ماه ۱۱۰ کیلومتر از کل راه‌های استان لکه‌گیری و روکش خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه گفت: به زودی این عملیات در محورهای ماهیدشت-اسلام آباد غرب،بیستون-سنقر و محور کرمانشاه به درود فرامان هم آغاز خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد:اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه پس از مطالعات انجام شده و مشخص کردن خسارت‌های وارده در سه بخش شدید-متوسط و کم به راه‌های استان،جمعا در سال ۹۵ ، ۲۲ قرار داد به مبلغ ۱۵۵۳ میلیارد ریال در مقوله لکه‌گیری و روکش در دست اقدام دارد.

لازم به ذکر است این اداره در سال ۹۴ هم با توجه به عدم تحقق و تخصیص اعتبار لازم از ۲۰۹ کیلومتر تعهد آسفالت گرم به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۹/۱۹۱ کیلومتر روکش را عملیاتی و به اتمام رسانده و از این حیث کارنامه قبل قبولی ارائه کرده است.

در حال حاضر عملیات روکش و لکه‌گیری در ۱۸ نقطه استان در محورهای کرمانشاه-کامیاران، کرمانشاه-روانسر، کمربندی شرقی شهر، اسلام‌آباد غرب- قلاجه، اسلام آباد – سیمره، اسلام آباد –دالاهو-سرپل ذهاب، بیستون-کرمانشاه، مسیر رفت و برگشت کنگاور- صحنه، قصرشیرین به خسروی و پرویزخان، گیلانغرب به سومار و سرپل ذهاب، کمر بندی صحنه،کرمانشاه-اسلام آباد غرب، صحنه-بیستون و ازگله- سرپل ذهاب آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است.

نظر شما