شناسهٔ خبر: 24121 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری:

مدیریت مرزها و حل مشکل قاچاق به موضوع حمل و نقل ارتباطی ندارد/ کمیته متخصص در حال بررسی سانحه هستند

جواد هدایتی مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حادثه سقوط اتوبوس در دره واقع در محور نی‌ریز تصریح کرد: چگونگی مدیریت مرزها و حل مشکل قاچاق به موضوع حمل و نقل ارتباطی ندارد، اما متاسفانه در اینگونه اتفاقات به حمل ونقل مرتبط می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی درباره تشکیل تیم بررسی سانحه تصادف سربازان در نی‌ریز فارس اظهار داشت: در کمیسیون ایمنی راه‌ها کمیته‌ای متشکل از اساتید دانشگاهی و کارشناسان بخش ایمنی ایجاد شده تا علت سانحه را بررسی کنند.

وی درباره حضور اتباع بیگانه در اتوبوس، اظهار داشت: این موضوع از دو زاویه مورد بحث قرار می‌گیرد؛ اول اینکه حضور این اتباع در اتوبوس تخلف محسوب می‌شود اما اینکه مسافران قاچاق این اتوبوس اتباع بیگانه بودند یا افراد محلی، نقش تاثیرگذاری در تصادف ندارد زیرا علل تصادف موضوع‌های دیگری است که بررسی این موارد را به اظهار نظر کارشناسان موکول کرده‌ایم،

 مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه "استان‌های جنوبی و شرقی ایران درگیر پدیده قاچاق انسان، سوخت و کالا هستند" تصریح کرد: این موضوع باید از مراجع دیگری حل شود، زیرا چگونگی مدیریت مرزها و حل مشکل قاچاق به موضوع حمل و نقل ارتباطی ندارد، اما متاسفانه در اینگونه اتفاق‌ها به حمل ونقل مرتبط می‌شود.

هدایتی به مهر گفت: در اینگونه سوانح اظهارنظرهای غیرکارشناسی و غیرفنی که به صورت احساسی و عجولانه مطرح می‌شود، رخ می‌دهد؛ حتی مطرح شده که راننده کهولت سن داشته است در حالی که سن راننده ۶۵ سال بوده که براساس قوانین، اجازه کار داشته است. اگر راننده‌ای تاییدیه‌های لازم را دریافت کرده باشد، اجازه رانندگی تا سن ۶۵ سال را دارد بنابراین منعی برای این راننده وجود نداشته است.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه این اتوبوس مدل ۱۳۸۲ بوده که سن فرسودگی محسوب نمی‌شود، افزود: علت بروز این سانحه در دست بررسی است و اصولا پیگیری این موضوع هم ماه‌ها زمان می‌برد بنابراین نمی‌توان در مدت چند روز، علت سانحه را اعلام کرد.

هدایتی با انتقاد از ارزیابی‌های احساسی در بیان علت سانحه یادآور شد: کمیته‌ای از کارشناسان مختلف تشکیل شده که اینها به بررسی علت سانحه می‌پردازند و حتی لازم است پیگیر رفتارهای راننده از ماه‌ها قبل شوند. 

نظر شما