شناسهٔ خبر: 24127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اسفندیار کیانی بیگدلی خبر داد:

فرود‌گاه خرم‌آباد تعطیل نیست/ انجام پروازها با محدودیت و اصلاح ساعت پروازی/ روکش ۱۰۰۰متر از باند ۳۶۰۰ متری فرودگاه

اسفندیار کیانی بیگدلی مدیر فرودگاه‌ خرم‌آباد با اعلام اینکه عملیات روکش باند فرودگاه خرم‌آباد، در سه فاز به مدت ۹۰ روز انجام خواهد شد: گفت: فرودگاه خرم‌آباد تعطيل نيست و تنها پروازها با محدودیت انجام مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی اسفندیار کیانی بیگدلی با اعلام خبر اینکه فرودگاه خرم‌آباد تعطيل نيست و تنها پروازها با محدودیت انجام مي‌شود، گفت: عملیات روکش باند فرودگاه خرم‌آباد، در سه فاز به مدت ۹۰ روز انجام خواهد داد.

وی درباره عملیات اجرایی فاز نخست فرودگاه، گفت: اجرای روکش باند این فرودگاه به طول یک هزار متر از شنبه(۱۲ تیرماه) شروع می‌شود. البته دراین مدت حدود ۲۶۰۰ مترازباند عملیاتی است و شرکت‌های هواپیمایی در صورت تمایل می‌توانند پروازهای خود را با محدودیت و اصلاح ساعت پروازی برقرار کنند. به این ترتیب پرواز در مسیر تهران- خرم‌آباد می‌بایست ساعت ۵:۳۰ از فرودگاه مهرآباد انجام شود و پروازهای خرم‌آباد به سایر مقاصد ساعت ۷:۱۵ این فرودگاه را ترک کنند.

کیانی با بیان اینکه پیش از این جلسات هماهنگی اجرای عملیات روکش باند فرودگاه خرم‌آباد با حضور استاندار و معاون عملیات شرکت فرودگاه‌ها برگزار شده بود و شرکت‌های هواپیمایی از ۲۱ فروردین‌ماه امسال در روند این پروژه قرار گرفتند، افزود: مشاور عملیات روکش باند فرودگاه خرم‌آباد، این پروژه را در سه فاز به مدت ۹۰ روز انجام خواهد داد.

مدیرفرودگاه خرم‌آباد، توضیح داد: در فاز نخست یک هزارمتر از باند ۳۶۰۰ متری فرودگاه خرم‌آباد طی ۲۰ روز روکش می‌شود، دراین مدت ۲۶۰۰ مترازباند قابل استفاده است و ایرلاین‌ها می‌توانند با محدودیت و انتقال پروازهای خود به صبح زود از باند این فرودگاه بهره‌ ببرند. بنابراین در این مدت فرودگاه تعطیل نخواهد شد و همه عوامل عملیاتی و انسانی مطابق مقررات آماده ارایه خدمات هوانوردی و فرودگاهی هستند.

به گفته وی فاز دوم این عملیات به مدت ۴۵ روز مربوط به روکش ۱۶۰۰ متر دیگر باند است که در این مدت پروازهای فرودگاه خرم‌آباد لغو خواهد شد اما در فاز سوم آن نیز یک هزار متر باقی مانده باند فرودگاه روکش شده و پروازهای این فرودگاه با محدودیت‌ همچون فاز یک برقرار خواهد بود.

نظر شما