شناسهٔ خبر: 24129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درپی بارش‌های هفته گذشته صورت گرفت:

خسارت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی به راه های سرولایت

سیلاب مسؤول نمایندگی راه و شهرسازی سرولایت از خسارت یک میلیارد و ۳۰۰ ریالی به راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان درپی بارش‌های هفته گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان رضوی، محسن شریف نژاد با اعلام این خبر افزود: طی هفته گذشته بارش شدید نزولات آسمانی در اکثر مناطق بخش سرولایت رخ داد و باعث خسارت فراوان به اکثر محورهای اصلی و فرعی گردید.

وی ادامه داد: سیل مجدداً به محور کلیدر ـ زیارت آسیب رساند و باعث تخریب رویه آسفالت در طول ۱.۵ کیلومتر راه آسفالته که در حاشیه رودخانه فصلی کلیدر قرار گرفته شده است، گردید که با اجرای عملیات پاکسازی سطح راه و شانه و ایمن‌سازی خاکریزی به ارتفاع یک متر در محل تلاقی راه با رودخانه این مشکل برطرف شد.

مسؤول نمایندگی راه و شهرسازی سرولایت با بیان اینکه هر هفته تعداد زیادی از زائران و گردشگران از این راه‌های این بخش جهت زیارت و سیاحت استفاده می‌کنند، اظهار داشت: با تلاش عوامل راهداری، محور ترانزیتی چکنه ـ عبدا...گیو(محل پلیس‌راه) که در اثر سیلاب مسدود شده بود در همان زمان بازگشایی و تردد برقرار شد.

وی اضافه کرد: ابتدای مسیر راه روستایی بشکن محل تردد ۱۴ روستای بخش سرولایت است و بر اثر سیلاب مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری مسیر سیل بازگشایی و تردد برقرار گردید.

شریف‌نژاد افزود: مسیر راه روستایی  چکنه- فهنه- سوله به طول ۱۰ کیلومتر و بابا بهلول به طول یک کیلومتر در اثر جاری‌شدن سیلاب تخریب گردیده بود و همچنین قسمتی از راه روستای قزل آغول به طول یک کیلومتر که بخشی از وسط رودخانه می‌گذرد بر اثر سیلاب تخریب شده بود.

وی ادامه داد: با اجرای یک ردیف لوله ۱۰۰ و شن‌ریزی مسیرهای مذکور، بخشی از آسیب های وارد آمده برطرف گردید.

وی افزود: مجموع خسارات وارده در اثر این سیلاب ها، با اعتباری معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جهت شن‌ریزی برطرف می‌شود و همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت احداث یک دستگاه پل باکسی در مسیر راه قزل آغول و جهت عبور از رودخانه فصلی مورد نیاز می‌باشد.

مسؤول نمایندگی راه و شهرسازی سرولایت اضافه کرد: تخریب مجدد شانه راه در محل تقاطع بابا بهلول حدود یک کیلومتر و محور ترانزیتی عبدا...گیو- آبروان کیلومتر ۱۵ تا ۲۳  ناشی از سیلاب، از دیگر خسارات سیلاب‌های هفته گذشته بود که بلافاصله عوامل راهداری جهت ایمن‌سازی شروع به اجرای عملیات شانه‌سازی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات تعریض پل کلاته میدان با اجرای دو ردیف لوله ۱۰۰ سیمانی مطابق نقشه و آیین‌نامه که در اثر سیلاب تخریب شده بود، آغاز شد که پس از اتمام کار اطلاع‌رسانی خواهد گردید.

نظر شما