شناسهٔ خبر: 24139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم شیراز:

تشریح آخرین وضعیت بررسی‌پرونده سقوط اتوبوس سربازان در مجلس/ اهداف شومی در این حادثه دخيل بوده است

 علی اکبری نماینده مردم شیراز در‌مجلس شورای اسلامی،گفت: حمل‌ غیرقانونی ۱۴ مسافر‌ در اتوبوس حامل سربازان و وجود ماده مخدر در این اتوبوس‌ تایید شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبری در خصوص آخرین اخبار از سقوط اتوبوس سربازان به دره در جاده نی‌ریز، گفت: همانطور که پیشتر تاکید شد این حادثه دارای نقاط ابهامی است که باید توسط دستگاه قضایی روشن شود، اما طبق بررسی‌های به عمل آمده ۱۴ نفر بیشتر از ظرفیت در اتوبوس حضور داشتند؛ همچنین بین راه راننده این اتوبوس با توقف‌های  پی درپی اقدام به ذخیره و بارگیری محموله‌های قاچاق کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حرکت شبانه این دستگاه اتوبوس، افزود: راننده اتوبوس باید صبح به مقصد مورد نظر حرکت می‌کرد اما مشخص نیست بنا به چه دلایلی حرکت تا شب متوقف شده است، بنابراین گمانه زنی‌ها حاکی از این است که قصد و هدف راننده، استفاده از عدم توجه سربازان به دلیل تاریکی برای حمل مواد مخدر با اتوبوس بوده است.

وی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه طبق شنیده‌ها ماده مخدر ناس در اتوبوس حمل می‌شد، گفته است: به طورحتم دادستانی باید با پیگیری‌های صورت گرفته به جمع بندی‌های مورد نظر دست پیدا کند، اما سربازان مجروح شده نیز طی چند روز گذشته بارها این موارد و مشکلات موجود دراین اتوبوس را مطرح کرده‌اند.

اکبری با بیان اینکه تعدادی مسافر که تبعه افغان بودند در صندوق‌های این اتوبوس جای گرفته بودند، گفت: کاملا مشخص است که اهداف شومی در این حادثه دخيل بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به مجروحان نسبت به روزهای اول حادثه شرایط مناسب‌تری پیدا کرده است، گفت: جنبه قضایی این موضوع را قوه قضاییه باید پیگیری کند اما نمایندگان در مجلس به طور حتم  مطالبات عمومی مردم را در این حادثه مورد بررسی قرار می‌دهد؛ البته کمیته‌ای از مجموع نمایندگان استان فارس برای بررسی این حادثه به طور دقیق‌تر تشکیل خواهد شد.

نظر شما