شناسهٔ خبر: 24189 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی:

ضرورت تخصیص اعتبار برای امتداد جاده‌های اصلی قزوین- الموت تا مازندران و گیلان

جلسه پروژه قزوین - الموت - تنکابن با ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار اولیه کلید خورده و فاز اول آن با پیشرفت ۶۰ درصدی از روند اجرایی خوبی برخوردار است و برای اجرای ۲۶ کیلومتر مسیر اتصالی در محور قزوین-رحیم آباد- کلاچای نیز نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس جعفر قزوینیان در جلسه‌ای که در دفتر معاون عمرانی استاندار جهت بررسی روند پیشرفت پروژه‌های ملی قزوین- الموت- تنکابن و قزوین- الموت- کلاچای برگزار شد، گفت: با اقدامات و اعتبارات هزینه شده در اجرای پروژه قزوین- الموت- تنکابن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تسریع در انجام این پروژه ملی نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی درباره مشخصات این پروژه اظهار داشت: مسیر قزوین - الموت - تنکابن ۱۵۰ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در استان قزوین و ۲۱ کیلومتر در استان مازندران قرار دارد و برای بقیه مسیر نیز راه موجود است.

وی در ادامه اظهارداشت: قطعه اول این پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۱ کیلومتر دوم آن با ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات اسناد خزانه در حال اجراست.

قزوینیان درباره اعتبارات هزینه شده این پروژه گفت: برای انجام این پروژه تا سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی به مشکلات پیش‌روی این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: کوهستانی و صعب‌العبور بودن مسیر باعث شده اجرای پروژه با کندی پیش برود.

مهندس قزوینیان افزود: یکی دیگر از مهمترین مشکلات مسیر قزوین - الموت - تنکابن بحث رانش زمین در محدوده ۱۰ کیلومتر از مسیر است که در این راستا مطالعاتی انجام شده و گزینه تغییر واریانت هم مطرح است اما به نظر می‌رسد کارشناسان به ادامه همین مسیر رای دهند.

وی با اشاره به مشکلات جابجایی این مسیر عنوان کرد: جابجایی مسیر بسیار سخت و پرهزینه است لذا باید همین مسیر با اصلاح انجام شود.

مهندس قزوینیان گفت:پرونده زیست محیطی این مسیر در استان مازندران نهایی نشده است که امیدواریم با نظر خانم دکتر ابتکار در تهران به تصویب برسد.

وی همچنین افزود: : قرارگاه خاتم در اجرای این پروژه فعال بوده و آخرین تونل بزرگ مسیر به طول ۴۵۰۰ متر در حال بررسی نهایی است.

قزوینیان درخصوص دیگر پروژه اتصال قزوین به گیلان گفت: مسیر قزوین به رحیم‌آباد و کلاچای نیز به مسافت ۱۵۰ کیلومتر در دست ساخت است که ۷۵ کیلومتر آن در استان گیلان و ۷۵ کیلومتر در استان قزوین قرار داردوی افزود: برای اجرای ۲۶ کیلومتر از مسیر بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امسال ۶میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.

مهندس قزوینیان خاطر نشان کرد: حدفاصل رودخانه شاهرود تا مرز استان گیلان ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای روند این طرح نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که امید است این اعتبار محقق شود.

قزوینیان در پایان اظهار داشت: باتوجه به بازدیدهای انجام شده و تاکید استاندار محترم در سال جاری برای پیشرفت پروژه قزوین - رحیم‌آباد - کلاچای ، امیدواریم بتوانیم سرعت عمل پروژه را با همکاری دستگاه‌های مسئول افزایش دهیم.

نظر شما