شناسهٔ خبر: 24192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمد براهوئی خبر داد:

طرح جامع شهرهای اسپكه و بنت در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تائید شد

محمد براهوئی طرح جامع شهرهای اسپكه و بنت در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تائید و برای اجرا به استاندار سیستان و بلوچستان ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی مدیر شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی ایرانشهر در خصوص طرح جامع شهری گفت: طرح جامع، طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، به سازی و اولویت‌های مربوط به آن‌ها تعیین شده و مرجعی كامل برای رشد و توسعه شهری بشمار می‌آید.

محمد براهویی افزود: در افق ۱۴۰۵ شهر اسپكه دارای جمعیت ۵۱۰۰ نفر و محدوده ای به مساحت ۱۶۹هكتار و شهر بنت دارای جمعیت ۸۲۴۷ نفر و محدوده‌ای به مساحت ۳۰۵ هكتار است و برابر ماده ۷ قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران این طرح لازم الاجرا است.

وی تصریح كرد : برای اجرای كامل جنبه‌های فنی، ضوابت و مقررات طرح مراتب به شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط ابلاغ تا با همكاری مؤثر شورای اسلامی شهر از طریق برنامه ریزی و تصویب طرح‌ها و لوایح مورد نیاز موجبات تحقق اهداف مورد نظر طرح در افق برنامه شهرهای اسپكه و بنت فراهم شود.

نظر شما