شناسهٔ خبر: 24205 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش مطرح کرد؛

جزئیات افزایش اعضای حقیقی و حقوقی کمیته تخصصی ۳ وزارت راه و شهرسازی/ حضور نماینده محیط زیست در مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران/ تشکر شورای عالی از سیدمحمد بهشتی

فرزانه صادق مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش ضمن تشکر از تلاش‌های اعضای کمیته فنی ۳ در کیفیت بخشیدن به مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از افزودن اعضای جدید و همچنین نماینده محیط‌زیست به آن کمیته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شورایعالی شهرسازی و معماری به پیشنهاد معاونت شهرسازی و معماری و در راستای تحقق قانون تاسیس این شورا در جهت اعتلای هنر معماری و ایجاد محیط زیست بهتر به تشکیل کمیته‌ای تخصصی ذیل این شورا در تاریخ(۹۳) موافقت کرد که هدف از تشکیل این کمیته توجه ویژه  به معماری،طراحی شهری و بافت های واجد ارزش و همچنین ارتقا کیفیت محیط است.

دبیر کمیته تخصصی معماری،طراحی شهری و بافت های واجد ارزش افزود: اعضای حقوقی این کمیته تخصصی ذیل شورایعالی نمایندگانی از وزارت کشور ،سازمان میراث‌فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی و اعضای خقیقی از صاحب نظران ،اهل حرفه و اساتید دانشگاهی در سه حوزه معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش هستند.

صادق مالواجرد ضمن اشاره به مصوبه اخیرم شورایعالی مورخ ۹۵.۲.۶مبنی بر اضافه شدن ۴ عضو حقیقی دیگر به این کمیته اظهار داشت: به جهت اهمیت توجه به ملاحظات زیست محیطی و بنابر پیشنهاد نماینده محیط زیست در شورایعالی،جناب آقای دکتر مخدوم از اساتید برجسته محیط زیست نیز به اعضای کمیته تخصصی اضافه شد.

مدیر کل دفتر معماری ضمن تقدیر از حضور مستمر و موثر سید محمد بهشتی و دیگر اعضای کمیته تخصصی  بر تاثیر کیفی صورتجلسات این کمیته بر مصوبات شورایعالی اشاره داشت.

گفتنی است در حال حاضر اعضای کمیته تخصصی شامل آقایان مهندس بهشتی،دکتر حبیبی ،مهندس کلانتری و مهندس فرجامی، نمایندگان وزارت کشور، راه و شهرسازی و سازمان میراث و پنج نفر قید شده در مصوبه اخیر هستند./

نظر شما