شناسهٔ خبر: 24223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهروز آقایی مطرح کرد:

توسعه بندر چابهار و ایجاد اشتغال، رسالت سازمان بنادر و دریانوردی/ ‌پشتوانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نگاه کلان نظام است

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفته است: سرمایه‌گذاری ۲۳۵ دلاری هندی‌ها و ۴۳۰ دلاری صندوق توسعه ملی آینده خوبی را برای بندر چابهار رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بندر چابهار و ایجاد اشتغال رسالت سازمان بنادر ودریانوردی است که این سازمان تمام تلاش خود را در جهت رفع نیاز مردم و ایجاد اشتغال برای آنها به کارخواهد برد.

بهروز آقایی با بیان اینکه دو سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی، دولتی و سرمایه‌گذاری خارجی در بندر چابهار انجام شده گفته است: سرمایه‌گذاری ۲۳۵ دلاری هندی‌ها و ۴۳۰ دلاری صندوق توسعه ملی آینده خوبی را برای بندر چابهار رقم خواهد زد.

وی افزود: در حال حاضر نگاه و توجه دولت به سمت استان ما معطوف شده که این خود زمینه ساز جذب سرمایه‌گذار در این منظقه به شمار می‌آید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آینده با پیشرفت و راه اندازی طرح توسعه بندر چابهار به ازای هر کانتینر چیزی حدود ۵ هزار تومان عوارض به شهرداری داده خواهد شد که این خود فرصت ایجاد سرمایه برای شهرداری به حساب می‌آید.

مدیر کل بنادر ودریانوردی استان ضمن درخواست کمک از همه دستگاه‌ها در جهت پیشرفت این طرح به ایسنا گفت: با توجه به نگاه ویژه ‌مقام معظم رهبری و سازمان بنادر به این منطقه باید از ایجاد این فرصت‌ها برای استان استفاده کرد.

وی هم چنین در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چابهار گفته است: پیرو مکاتبات صورت گرفته استانداری سیستان و بلوچستان با وزارت کشور، بندر شهیدکلانتری چابهار علاوه بر مبادی عبور و مرور کالا به عنوان مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد.

بهروز آقایی در این باره گفت: با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان و سابقه مراودات اقتصادی و فرهنگی با کشور عمان ضرورت راه اندازی خط مسافری بین چابهار – مسقط از اولویت‌های کاری سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار است که خوشبختانه با پیگیری‌های مقامات استانی صدور مجوز مرز مجاز دریایی مسافری از طریق وزارت کشور ابلاغ شید.

وی اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و گردشگری با کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از سیاستهای راهبردی دولت جمهوری اسلامی برای همکاری پایدار در اقتصاد منطقه است‌.

آقایی تصریح کرد: امنیت و اقتصاد دو مقوله مهم توسعه هرکشور است و بندر چابهار در این راستا پیشتاز وضعیت معیشتی مردم منطقه و خصوصاً محور شرق خواهد بود.

وی افزود: پشتوانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نگاه کلان نظام است که خوشبختانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی مراحل پایانی خود را می‌گذراند و در صورت سپری کردن مناسبات سیاسی در وضعیت فعلی شاهد راه اندازی اسکله‌ها با مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در پایان امسال خواهیم بود.

آقایی گفت: نگاه ما در مورد فعالیت بندرچابهار نگاه صنفی و جزیره‌ای نیست، بلکه یک نگاه فراملی است، به همین منظور راه‌اندازی خط مسافری بین چابهار - عمان که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی در مورد وضعیت سالن مسافری گفت: درحال حاضر آماده سازی سالن را به اتمام رسانده‌ایم و در حال نصب سیستم سرمایشی‌، نصب کانترها، صندلی‌ها، سیستم مخابراتی‌ و طراحی چگونگی استقرار دستگاه‌های مرتبط با مسافر هستیم‌.

نظر شما