شناسهٔ خبر: 24307 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با اتصال خط فرعی راه آهن گمرك زاهدان به شبكه ريلی كشورصورت گرفت؛

كاهش هزينه های تخليه وبارگيری محموله های ترانزيتی

قطار باری مجید ارجونی سرپرست راه آهن جنوب شرق با اعلام این خبر گفت: این پروژه با احداث ۹۰۰ متر خط دو منظوره، ۵۴ متر خط نرمال و نصب تعداد ۲ دستگاه سوزن، با اعتباری بالغ بر یك میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ وی با اشاره به اتصال گمرك شهر زاهدان به شبكه ریلی كشور، افزود: با اجرای این طرح، علاوه بر تسریع در انجام كلیه فعالیت ها و اقدامات مربوط به تخلیه وبارگیری، صرفه جویی در هزینه های مربوط به محموله های ترانزیتی قطارهای ایرانی و پاكستانی خواهد شد.

سرپرست راه آهن جنوب شرق(زاهدان) تصریح كرد: همزمان با اجرای این پروژه، امكان تخلیه و بارگیری بار و انجام عملیات گمركی بارهای ترانزیتی قطارهای ایرانی كه تاكنون درمحدوده غیرگمركی ایستگاه باری زاهدان انجام می شد در محدوده گمرك زاهدان انجام می شود.

وی با اشاره به اینكه برای نخستین بار امكان عملیات گمرك توسط قطارهای ایرانی در محدوده گمرك استان فراهم شده است، خاطر نشان كرد: تاكنون این عملیات در محدوده غیرگمركی ایستگاه باری زاهدان صورت می پذیرفت كه سبب تحمیل هزینه های اضافی

برای صاحبان بار می شد، كه امیدواریم با انجام این فعالیتها شاهد تردد منظم قطارها با برنامه از پیش تعیین شده باشیم.

گفتنی است؛ تجار وصاحبان بار دراستان می توانند به صورت هفتگی محموله ها و بارهای خود را صادر و وارد كنند.

برچسب‌ها:

نظر شما