شناسهٔ خبر: 24370 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

لزوم ارایه بسته‌های تشویقی برای رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده سنندج

امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، خواستار ارایه بسته‌های تشویقی برای رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده استان شد و از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست برای این منظور انگیزه‌ها و ابزارهای تشویقی در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، امیر قادری در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اعمال تخفیف در عوارض و هزینه انشعاب آب، برق، گاز و تلفن را از جمله ابزارهای تشویقی برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده دانست و افزود: با توجه به اینکه در بافت‌های فرسوده، زیرساخت‌های لازم فراهم است از این رو ساخت و ساز در این نقاط صرفه اقتصادی دارد.

قادری از شهرداری‌های استان خواست مانند گذشته تخفیفاتی برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده در نظر بگیرند تا از این طریق مردم انگیزه لازم برای ساخت و ساز داشته باشند. 

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم کردستان از ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده کم است، یکی از دلایل آن را عدم اطلاع رسانی مناسب دانست و گفت: مردم اطلاعی از برنامه‌های دولت در این حوزه ندارند و باید اطلاع رسانی‌ها گسترده‌تر شود.

وی همچنین نرخ بالای سود تسهیلات بانکی را از دیکر دلایل عدم استقبال از تسهیلات بافت فرسوده دانست و افزود: در صورت پایین آمدن نرخ سود تسهیلات، مردم هم رغبت بیشتری برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده پیدا می کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای رونق بخشی به حوزه مسکن گفت: باید قیمت مسکن را کاهش و کیفیت آن را افزایش دهیم و در این راستا باید همه دستگاه‌های ذیربط تلاش نمایند. 

قادری در ادامه سخنان خود افزود: دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست‌های جدید در حوزه بانکی و تسهیلگری با جدیت به دنبال تقویت و ارتقای توان خرید مردم در جهت تهیه مسکن مورد نیاز آنها است.

قادری افزود: دولت شرایط خوبی را از طریق بانک مسکن برای تامین مسکن مورد نیاز اقشار مختلف مردم فراهم کرده که باید همه مردم از این شرایط مطلع شوند و از این تسهیلات برای تامین نیازهای بخش مسکن خود استفاده نمایند.

نظر شما