شناسهٔ خبر: 24375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماه ابتدای سال جاری رخ داد:

ثبت بیش از ۷۳ میلیون تردد در محورهای استان گیلان/ ۴۲هزار تخلف طی سه ماه ثبت شده است

وضعیت ترافیکی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان از ثبت ۷۳ ميليون و ۸۷۱ هزار و ۳۸۰ تردد در سه ماه اول سال جاری در سطح راه های استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مركز مديريت راههاي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي گيلان، آل محمدی، گفت: طبق آمار دریافتی از ۳۷ سامانه تردد شماری (محور رفت و برگشت) اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي گيلان در سطح راه های استان حاکی است. طی اين مدت تعداد ۷۳ ميليون و ۸۷۱ هزار و ۳۸۰ تردد در سطح راه هاي استان ثبت گردیده است.

وی با اشاره به آمارهای مقایسه ای نظير به نظير مجموع ماه های فروردين، اردیبهشت و خرداد سه ماه ابتدای سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل  افزود: بررسی آمارهای مذکور بیانگر افزایش ۲۷ درصدی تردد در محورهای استان گیلان بوده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان افزود: طی این مدت تعداد ۳ ميليون و ۳۱۰ هزار و ۷۲۲ دستگاه خودرو به استان وارد و تعداد ۳ ميليون و ۴۷۴ هزار و ۷ دستگاه وسایل نقلیه از استان خارج شدند.

 آل محمدی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت: طی این مدت محور رشت - خمام با  ۲ میلیون و ۵۳۵  هزار و ۳۷۹ خودرو بيشترين تردد در رتبه اول و محور رشت - لاهیجان با ۲ میلیون و ۴۸۶ هزارو ۱۲۹ در جایگاه دوم قراردارد.

وی خاطر نشان کرد: استان گيلان در ۳ ماه ابتدای سالجاری از نظر نرخ جريان تردد پنجمین استان پرتردد كشور بوده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۲۴ سامانه ثبت تخلف گفت: بالغ بر ۴۲ هزار تخلف سرعت طی ۳ ماهه نخست سالجاری در محورهای استان ثبت شده است.

آل محمدی با بیان اینکه سرعت غیر مجاز یکی از عوامل اصلی در بروز تصادفات جاده ای است از عموم مردم خواست با رعایت سرعت مجاز زمینه کاهش حوادث رانندگی را فراهم نمایند.

منظور از  محورهاي ورودي خروجي استان، شش محور اصلی آزادراه قزوين-لوشان، جاده قديم لوشان- قزوين، طارم-منجيل، چابكسر- رامسر، آستارا- اردبيل و اسالم-خلخال است.

نظر شما