شناسهٔ خبر: 24396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در استان یزد

جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهرستان اشکذر در استان یزد تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان يزد، بررسی علت عدم تمایل و استفاده مردم از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع معضل حاشیه نشینی و تغییر سطح کیفی آن‌ها با بهره‌گیری از الگوی اسلامی، ایرانی مهم‌ترین محورهای جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بافت‌های فرسوده شهرستان اشکذر بود.

ایجاد جاذبه‌های شهری متناسب با بافت فرسوده و به‌ تبع آن بازگشت جمعیت به این مناطق، مورد دیگری بود که محمدعلی شاه‌حسینی، فرماندار اشكذر، اهمیت توجه به آن را متذکر شد و اظهار داشت: مجموعه مدیریتی شهرستان در نظر دارد با بهره‌گیری از توان متخصصان و نیز تجربیات آن‌ها، زمینه تغییر بافت شهری را در شهرستان اشکذر آغاز نماید.

فرماندار اشکذر، فرصت پیش‌آمده را برای رفع مشکلات در بافت‌های فرسوده، مهم و با اهمیت ارزیابی کرد و افزود: با تشویق مردم به نوسازی این بافت‌ها و استفاده از تسهیلات محیا شده، می‌توان سطح کیفی مراکز عمومی و مناطق مسکونی را ارتقا داد.

در ادامه، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان نیز در صحبت‌های خود با ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه‌های این ستاد در سطح ملی و آیین‌نامه‌های ارسالی آن‌ها به استان اظهار داشت: قریب به یک‌سوم جمعیت استان در مناطقی زندگی می‌کنند که نیازمند توانمندسازی با پروژه‌های محوری و محرک است.

رضا خسروآبادی با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی با تجهیزات مدرن و بروز همراه با طراحی بافت تاریخی در یزد گفت: حمایت‌های دولت تحت عنوان یارانه نوسازی ویژه بافت‌های تاریخی و انعقاد تفاهم‌نامه با پنج بانک عامل در استان، شرایطی مطلوب را برای متقاضیان این بافت‌ها فراهم کرده است.                                                                              

وی ساماندهی اقدامات و نیز هماهنگ، منسجم و کوتاه‌مدت بودن پروژه‌ها در حوزه مسکن را از اولویت‌های دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: اداره عمران و بهسازی شهری می‌کوشد تا با آموزش و اطلاع‌رسانی زمینه استفاده شهروندان مستقر در این مناطق را فراهم کند.

نظر شما