شناسهٔ خبر: 24420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

مدیریت بر اعتبارات، افزایش کیفیت اجرای پروژه‌ها و تمرکز روی پروژه‌های مهم، گام بزرگ اقتصاد مقاومتی

محمد نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران ضمن ارائه گزارش از پرونده‌های اقتصاد مقاومتی حوزه مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها، بر تمرکز این اداره کل بر مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حوزه استانداری تهران مهندس هاشمی و معاونین ایشان برگزار شد به ارائه گزارش از روند پروژه‌های در دست اجرای حوزه ساخت و توسعه راه‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی گفت: ما به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش خدمات ارائه شده در حوزه راهسازی هستیم و در این راستا سه مدل روسازی راه‌ها از قبیل مدل آسفالتی، بتن غلتکی و تثبیت با سیمان و آهک را به صورت خاص آنالیز کرده‌ایم، در مدل بتن غلتکی با کاهش مصرف قیر، عمر آسفالت به بیش از ۲۰ سال افزایش می‌یابد یا در مدل روسازی با تثبیت سیمان و آهک رقم هزینه کرد در دراز مدت کاهش
می یابد.

محمدزاده تصریح کرد: کاهش هزینه در پروژه‌های راهسازی می‌بایست بلندمدت در نظر گرفته شود، کما اینکه مدل‌هایی مثل روسازی با تکنولوژی‌های میکروسرفیسینگ و چیپ سیل نیز در گام نخست هزینه بیشتری را به پروژه تحمیل می‌کند اما در درازمدت سبب افزایش عمر آسفالتی و کاهش قابل توجه در هزینه‌های راهداری خواهد شد.

وی در حوزه راهداری نیز تغییر گاردریل میانی آزادراه‌ها و تبدیل به نیوجرسی در استان تهران را در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مطرح کرد و گفت: رمز و ابزار توفیق، مدیریت ظرفیت‌ها و امکانات و به کارگیری تکنولوژی‌های برتر است، وی بکارگیری گسترده و کامل پتانسیل‌ها را در گرو کشف و شناخت ظرفیت‌های جدید اقتصادی و سرمایه گذاری‌های به موقع عنوان کرد و گفت: تغییر در عادت‌ها و فاصله گرفتن از مدل‌های کاری و اجرایی پرمصرف و در موادی بی‌قاعده از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه تخصصی راه و شهرسازی استان تهران تلقی می‌شود.

در این جلسه مهندس هاشمی استاندار تهران خواستار استفاده از بتن‌های جدید آسفالتی و جدی گرفتن مباحث مربوط به بازیافت آسفالتی شده و گفت با به کارگیری روش‌های نوین عمر آسفالت طولانی‌تر خواهد شد.

در این جلسه که نهمین جلسه از سری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران بود، ۵ دستگاه از مجموع ادارات کل استان تهران به ارائه برنامه هایشان پرداخته و از دیگر موارد مصوب در جلسه مذکور: بررسی دقیق میدانی از تمام شهرک‌های صنعتی ( ۱۷ هزارواحد صنعتی دارای مجوز استان)، برگزاری جلسات منظم در فرمانداری‌های استان، توسعه کیفی و کمی کارگاه‌های تولید صنایع دستی و روستایی، اجرای یک پیوست فرهنگی برای تمامی پروژه‌های استان تهران با رویکرد اقتصاد مقاومتی، ساخت تیزرهایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و . . . بود.

همچنین مصوب شد تا در جلسه آتی این ستاد برنامه‌های حوزه مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با رویکرد اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

نظر شما