شناسهٔ خبر: 24421 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

راهداران استان قزوین آماده استقبال از مسافران تعطیلات تابستانی است

جلسه مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان از آمادگی ۲۴ باب راهدارخانه و آماده باش تمامی اکیپ‌های راهداری به منظور استقبال از مسافران با توجه به آغاز سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جواد حق لطفی با اعلام این خبر گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و همچنین  آغاز سفرهای تابستانی، جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان قزوین با ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، با حضور اعضا در محل استانداری برگزار شد.

حق لطفی در این جلسه ضمن ارائه برنامه‌ها و  عملکرد ایمن‌سازی راه‌های استان افزود: خط کشی راه‌های اصلی و شریانی استان در دست اقدام و عملیات نصب بلوک بتنی مفصلی و همچنین تعمیرات گاردریل نیز بصورت مستمر در حوزه استحفاظی انجام پذیرفته است.

وی تصریح کرد: ۲۴ باب راهدارخانه و تمامی اکیپ‌های راهداری به منظور خدمت رسانی هرچه بیشتر به هموطنان در طول سفرهای تابستانی دارای آمادگی کامل هستند.

حق لطفی همچنین عنوان کرد: عوامل راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به یاری ۲۰۰ نفر از راهداران و با استفاده از گشت‌های راهداری مجهز به ردیاب‌های ماهواره‌ای و بیسیم، به صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل آماده فراهم آوری بستری ایمن جهت تردد هم وطنان از سطح جاده‌های استان قزوین هستند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه اغلب سوانح منجر به فوت در جاده‌ها در پی خواب آلودگی رانندگان اتفاق می‌افتد از رانندگان تقاضا می‌شود تا در هر دو ساعت رانندگی حداقل یک ربع از زمان را به استراحت اختصاص دهند تا بدین ترتیب از بروز حوادث پیش گیری به عمل آید.

حق لطفی در پایان از هم وطنان خواست تا قبل از انجام سفر از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل نموده و در طول سفر ضمن رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی خودروی خود را تا خودروی جلو رعایت نمایند.

نظر شما