شناسهٔ خبر: 24423 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی دیهوک خبر داد:

آغاز عملیات آسفالت جاده روستایی پيكوه به معادن پروده دیهوک خراسان جنوبی

آسفالت عمليات آسفالت جاده روستایی پيكوه به معادن پروده كه از خواسته‌های ديرينه مردم بخش ديهوك بود با حضور نماينده مردم شهرستان‌های طبس، بشرويه و سرايان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، احمد آخوندی رئیس اداره راه و شهرسازی دیهوك گفت: عملیات بهسازی و آسفالت این جاده به طول ۵۵ كیلومتر با همكاری شهرداری و بخشداری دیهوك، اداره راه و شهرسازی طبس، دهیاری‌های معین و روستای پیكوه آغاز شد.

آخوندی در مراسم آغاز عملیات آسفالت جاده روستای پیكوه به معادن پروده گفت: درحال حاضر در ۱۰ كیلومتری مسیر، عملیات زیرسازی به پایان رسیده و با اختصاص قیر رایگان عملیات آسفالت این جاده روستایی آغاز شد.

وی اضافه كرد: با اجرای این طرح كه از خواسته‌های دیرینه مردم منطقه است مسیر روستای پیكوه و همچنین مركز بخش به معادن حدود ۱۰۰ كیلومتر نزدیك‌تر می‌شود كه این مسئله رضایت‌مندی مردم به ویژه كارگران شاغل در این معادن را به دنبال دارد.

وی همچنین به مهاجرت بیش از ۱۰۰ خانواده از بخش دیهوك به طبس به دلیل بعد مسافت تا معادن اشاره کرد و ابراز امیدواری كرد که با اجرای این پروژه روند مهاجرت معكوس آغاز شود و كارگران به بخش دیهوك برگردند.

وی ادامه داد: این پروژه از محل اعتبارات دهیاری روستای پیكوه و دهیاری معین به مبلغ ۲۲ میلیون تومان با همكاری شهرداری و اداره راه و شهرسازی دیهوك و طبس در حال انجام است و امید است با پیگیری‌های نماینده محترم مردم در مجلس اعتبار لازم برای تكمیل این پروژه انجام تا روند اجرای كار با مشكل مواجه نشود.

نظر شما