شناسهٔ خبر: 24428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهریار خبر داد:

تهیه نقشه پایه رقومی شهرستان شهریار بر مبنای GIS

محمد رنجبر رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهریار از تهیه نقشه پایه رقومی این شهرستان بر مبنای GIS دارای مختصات UTM خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمد رنجبر رئیس راه و شهرسازی شهریار با اعلام این مطلب گفت: نقشه مذکور با مختصات UTM بر روی تصاویر ماهواره‌ای شامل لایه‌های اطلاعاتی ایندکس رقومی نقشه‌های ۱/۲۰۰۰ سازمان نقشه برداری با فرمت‌های مختلف و موقعیت رقومی کلیه نقاط ثبتی با عنوان نام محل و پلاک اصلی لایه‌های مرزبندی شهرستان و حریم و محدوده ۷ شهر شهرستان شهریار برای تصاویر ماهواره‌ای و همچنین موقعیت پلاک‌های ثبتی به نام دولت تهیه شده است.

وی همچنین از طرح پویش پرونده‌های اراضی موات و دولتی به منظور غنی سازی بانک زمین، تثبیت مالکیت دولت از طریق تبدیل اسناد دفترچه‌های به نام دولت به اسناد تک برگی و اخذ سند تک برگی جهت اراضی موات و دولتی فاقد سند و همچنین تهیه نقشه‌های کاداستر خبر داد.

رئیس راه و شهرسازی شهریار در پایان افزود: با توجه به نوع کار تخصصی و فنی در عینیت بخشیدن به این ایده توسط حسنعلی پودینه شایسته است ضمن تقدیر از ایشان، تجربیات اداره راه و شهرسازی شهریار در تهیه نقشه شهرستان به عنوان الگوی کار در اختیار سایر شهرستان‌ها قرار بگیرد.

نظر شما