شناسهٔ خبر: 24435 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در یک فضای صمیمی انجام شد:

جزئیات نخستین نشست مجلس دهم با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی/ ارائه گزارش از طرح‌های کلان ملی به اعضای کمیسیون عمران/ تاکید بر ضرورت رویکرد تعاملی کمیسیون با وزارتخانه

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با اعضای کمیسیون عمران مجلس دهم اولین نشست کمیسون عمران مجلس دهم با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی در فضای تعاملی با ارایه گزارشی از برنامه ها و سیاست های وزارتخانه در حوزه‌های مربوطه از سوی آخوندی و معاونین وی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی با حضور در جلسه کمیسیون عمران مجلس به بررسی اختصاری درباره چالش‌های حوزه حمل و نقل جاده‌ای، هوایی و ریلی و مسکن و شهرسازی پرداختند. در این نشست نمایندگان ضمن استماع گزارش عمرانی وزیر و معاونین وی بر ضرورت رویکرد تعاملی کمیسیون با وزارتخانه تاکید کردند.

برگزاری نشست‌های تخصصی‌تر در ماه‌های آینده

محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با ارزیابی مثبت از نشست وزیر راه و دیگر مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران گفت: جلسه روز گذشته آغازی برای تعامل هر چه بیشتر و مسمتر اعضا و مسوولان وزارتخانه بود.

نماینده مردم جهرم با بیان اینکه جلسه مختصر و مفید و در مدت زمان کوتاهی برگزار شد، افزود: نشست دیروز برای آشنایی بیشتر اعضا با آقای وزیر و معاونین وی بود. ما معتقد هستیم باید فرصت گفت و گو و تعامل را ایجاد کرد و بر همین اساس از وزیر و معاونین وی دعوت به عمل آوردیم. نشست های تخصصی تر در ماه های آینده برگزار می شود.

تشریح مشکلات عمرانی استانی

هادی بهادری نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  نیز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی با اعضای کمیسیون عمران مجلس، گفت: جلسه‌ای در فضای تعاملی و بسیار‌خوب با مقام عالی وزارتخانه داشتیم که امیدواریم با استمرار آن شاهد تصمیمات کارسازی در حوزه راه و شهرسازی باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان کمیسیون عمران اولین دوره نمایندگی خود را تجربه می کنند این آشنایی را ضروری دانست و ادامه داد: اینگونه جلسات باعث ارتقای همکاری و هم افزایی دولت و مجلس می‌شود.

وی درباره جزییات این نشست گفت: بیشتر بحث ما حول وضعیت حمل و نقل کشور و طرح‌های توسعه‌ای بود. برخی نمایندگان در این نشست به تشریح مشکلات عمرانی در حوزه های انتخابیه خود پرداختند و خواستار همکاری وزارت‌خانه با عوامل استانی با هدف تسریع انجام پروژه‌های عمرانی بودند.

بهادری با اعلام اینکه نشست دیروز خیلی تخصصی نبود و بیشتر حول محور آشنایی اعضا بود، گفت: البته برخی مشکلات عمرانی مطرح و آقای وزیر و معاونان هم گزارشی از طرح‌های کلان ملی به نمایندگان مجلس ارایه دادند.

نماینده مردم ارومیه ضمن ارزیابی مثبت از نشست مدیران ارشد وزارت راه وشهرسازی با اعضای کمیسیون عمران ادامه داد: فضای خوبی در جلسه حاکم بود و به نظر می‌آید تعامل خوبی بین این دوره مجلس و وزارتخانه باشد. ضمن اینکه تعداد معاونان وزارتخانه زیاد است و باید از نزدیک با اعضا آشنا می‌شدیم.

بررسی مشکلات عمرانی

سید حسین افضلی دیگر‌ عضو کمیسیون عمران نیز با ارزیابی مثبت از نشست فوق، گفت: جلسه معارفه و آشنایی بود و از سوی آقای وزیر گزارشی در خصوص بخشی از مشکلات وزارتخانه در حوزه حمل و نقل، ریلی و هوایی و جاده ارایه شد.

نماینده مردم اقلید، ادامه داد: تعدادی از نمایندگان هم دیدگاه‌های خودشان را درباره مسایل کلی و هم چنین مشکلات عمرانی حوزه‌های انتخابیه خود مطرح کردند. به تناسب وقت موجود تبین شرایط موجود و مشکلات در حوزه های مختلف به صورت مختصر از سوی وزیر انجام گرفت. هم چنین تصمیم گیری شد که  این جلسات در فضای دوستانه ادامه داشته باشد و به تناسب مشکلاتی که پیش می‌آید از معاونان و وزرا برای گفت و گو و تعامل دعوت به عمل آید.

گزارش وزیر به نمایندگان

صدیف بدری  دیگر عضو کمیسیون نیز با اعلام اینکه موضوع جلسه روز گذشته بررسی چالش‌ها و مشکلات حوزه حمل و نقل به صورت عام و کلی بود، گفت: در این جلسه وزیر و معاونان وی گزارشی از چالش‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل ارائه کردند.

نماینده مردم اردبیل افزود: با توجه به در دستور بودن بررسی لایحه برنامه ششم توسعه توسط مجلس، دغدغه‌های موجود در حوزه حمل و نقل هم‌اندیشی و هم‌افزایی اعضای کمیسیون و مدیران راه و شهرسازی را می طلبد.

بر این اساس مقرر شد کارگروه‌های تخصصی این کمیسیون با حضور معاونان وزیر  راه و شهرسازی جزئیات را مورد بررسی کارشناسی دقیق‌تر قرار داده تا برنامه‌های عملیاتی تدوین و در قالب برنامه ششم توسعه بررسی  و تصویب مجلس قرار گیرد.

نظر شما