شناسهٔ خبر: 24462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی کردستان:

۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی کردستان از دست متصرفان خارج شد

فرشاد سرحدي مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی کردستان گفت: ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی استان طی سه ماه اول امسال از دست متصرفان خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، فرشاد سرحدی گفت: ارزش ریالی این میزان اراضی ملی ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در طول یک سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان به منظور حفظ و حراست از اراضی ملی استان بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی ملی را مستند به  سند تک برگ کرده است.

وی بیان کرد: این اقدام منجر شده تا در این راستا شرکت حفاظتی توانمند واحد حقوقی منجر به دفاع موثر از حقوق بیت‌المال و کسب آرای قضایی بیش از ۹۰ درصدی به دولت شود.

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی کردستان ضمن تاکید بر عزم جدی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی کردستان برای مقابله با تصرف اراضی ملی یادآور شد: با بکارگیری تمام توان و پیگیری دستگاه‌های مربوط اراضی باقیمانده تصرف شده توسط سودجویان نیز رفع تصرف خواهد شد.

سرحدی همچنین به جلساتی که در راستای حفظ و صیانت از اراضی ملی، حقوق بیت‌المال برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: روز گذشته جلسه‌ای به همین منظور برگزار و حکم رفع تصرف از مقدار ۲۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه موسوم به نوده کهنه شهرستان بانه اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین متصرف شده حدود ۱۰ میلیارد ریال بوده است، بیان کرد: ضمن تفهیم ماده ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی و مجازات آن در خصوص تصرف مجدد به محکوم علیه پرونده مراتب با حضور پاسگاه انتظامی سبدلو صورتجلسه شد.

نظر شما