شناسهٔ خبر: 24497 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت:

بازدید معاون اول رییس جمهوری و عباس آخوندی از بندر امیرآباد بهشهر/ تاکید رییس جمهور بر اجرای سریع توافق‌های هند و ایران بر سر بندر چابهار/آمادگی ایران برای معرفی افراد متخصص برای به کارگیری در پست‌های حرفه‌ای آیمو

آخوندی و جهانگیری بازدید معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از بندرامیرآباد بهشهر همزمان با عید سعید فطر دیدار، دیدار مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان با دبیرکل آیمو که همراه با درخواست به کارگیری افراد متخصص ایرانی در پست‌های آیمو بود و هم چنین رشد 15.5درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور در سه ماه نخست سال جاری اهم اخبار دریایی در هفته گذشته بود. تماس تلفنی دکتر روحانی با نخست وزیر هند و تاکید بر توسعه بندر چابهار نیز دیگر خبر مهم این حوزه در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت به شرح جدول زیر است:

 

 

رییس جمهوری

تماس تلفنی رییس جمهوری با نخست وزیر هند دکتر روحانی با بیان اینکه توسعه بندر چابهار را با همکاری مشترک با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: بندر چابهار ایران که کشورهای مختلف منطقه از جمله هند، افغانستان و آسیای مرکزی را به یکدیگر متصل می‌کند، یکی از نمادهای همکاری تهران و دهلی نو است.
وزیر راه و شهرسازی

بازید از بندر آمیرآباد بهشهر

معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی عصر روز چهارشنبه ۱۶ تیر، در راس هیاتی سیاسی برای بازدید از روند توسعه‌ای بندر امیرآباد بهشهر وارد استان مازندران شدند.

 

بازید از بندر امیرآباد بهشهر نسبت به دیدار قبلی این بندر روند توسعه‌ای خوبی را پشت سر گذاشته است و معاون اول رییس جمهوری که حساسیت خاصی روی این بندر دارد نیز همین نظر را دارند.  

نکته‌ای این بندر را نسبت به سایر بنادر متمایز می‌کند سیستم رو-رو این بندر است.

معاون اول رییس جمهوری
بازدید از بندر امیرآباد بندر امیرآباد از مهمترین بنادر کشور است که به راه‌آهن هم متصل شده است و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بندر وجود دارد.
بازدید از بندر امیرآباد این بندر به یکی از کانون‌های توسعه استان مازندران تبدیل خواهد شد و کشورهای اطراف نیز می‌توانند از این بندر برای ترانزیت استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان
اجلاس یک صد و شانزدهم شورای آیمو امادگی ایران برای معرفی افراد متخصص و با تجربه برای به کارگیری در پست های حرفه ای آیمو را اعلام نمود و با توجه به مشارکت فعالانه کارشناسان ایرانی در نشست‌های مختلف آیمو، از دبیرکل آیمو درخواست نمود که در پست های خالی آتی، درخواست های ایران را با نظر مثبت مورد بررسی قرار دهد.

فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی پس از برداشتن برخی از تحریم ها

 

هم اکنون با احتساب بنادر بزرگ و کوچک، به طور میانگین ۵۰ درصد کالاهای ایرانی از بنادر ثالث منطقه به بنادر کشور حمل می‌شود و با احتساب بنادر کوچک ۹۰ درصد کالاهای ایرانی از بنادر منطقه برای تخلیه به این بنادر ترانشیب می‌شود.

 

مدير‌كل بنادر و دريانوردی استان مازندران

دیدار با فرماندار شهرستان نوشهر

 

توسعه گردشگری دریایی، تداوم موضوع آزادسازی سواحل و برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق ساحلی را از مهمترین برنامه ها و اولویت های خود در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برشمرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی

 

  توسعه گردشگری دریایی

تمام تلاش ما در سازمان بنادر و دریانوردی این است که گردشگران دریایی از شناورهای ایمن و مطمئن در سفرهای دریایی استفاده کنندبرای همین منظور هفته آینده نشست فعالان حوزه گردشگری دریایی با سازندگان داخلی برگزار می شود تا بتوانیم با همکاری این دو بخش و ساخت کشتی‌های مناسب، گردشگری دریایی را در کشور توسعه دهیم.

مدیرکل بنادراستان سیستان و بلوچستان

سیاست‌های راهبردی دولت جمهوری اسلامی برای همکاری پایدار در اقتصاد منطقه

پشتوانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نگاه کلان نظام است که خوشبختانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی مراحل پایانی خود را می گذراند و در صورت سپری کردن مناسبات سیاسی در وضعیت فعلی، شاهد راه اندازی اسکله ها با مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در پایان امسال خواهیم بود

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر

بازدید از بندر امیرآباد

مهم ترین طرح در دست ساخت در بندر امیرآباد ۶پست اسکله و حفاظت دیواره آبراهه  است که برای ساخت این اسکله‌ها و حفاظت دیواره حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد. بر این اساس با بهره‌برداری از پست اسکله‌های آماده افتتاح تعداد اسکله‌های موجود در بندر امیرآباد به ۱۵ اسکله می‌رسد.

فرماندار شهرستان بهشهر

بازدید از بندر بهشهر

امیدواریم با توسعه بندر امیرآباد و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ در دست اقدام که به میزان زیادی اشتغال ایجاد می‌کند، از بیکاری مفرطی که در حال حاضر در شهرستان بهشهر وجود دارد، کاسته شود.

سازمان بنادر و دریانوردی
عملکرد بنادر

در سه ماه اول سال ۹۵ از تمامی بندرهای ایران ۳۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۶۲۲ کالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که ۱۵.۱ درصد افزایش داشته است.

همایش «روز بندر آنتورپ» 

در راستای اجرای اهداف توافق‌های برجام و همچنین با توجه به مذاکرات انجام شده با طرف بلژیکی مقرر است یادداشت تفاهم خواهر خواندگی بنادر شهید رجایی و آنتورپ بلژیک با حضور مدیر عامل محترم سازمان، سفیر محترم بلژیک در تهران، مدیران کل ذیربط وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی، اتاق‌های بازرگانی، مقامات سایر بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین شرکت های کشتیرانی و اپراتورهای بندری دو کشور توسط مدیران بنادر مذکور در این همایش امضا شود. 

نظر شما