شناسهٔ خبر: 24537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علی خدمتگذار طرح کرد:

سهم بزرگ بخش خصوصی در ساخت بندرامیرآباد/ افتتاح ۶پست اسکله به زودی در این بندر. نقل و انتقال بیش از ۲/۵ تن کالا در سال ۹۴ از بندرامیرآباد

بندر امیرآباد مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر اتصال بندر امیرآباد به راه‌آهن را از ویژگی‌های ممتاز آن خواند و با ارایه توضیحاتی از روند تکمیل طرح‌های زیرساختی گفت: حدود یک هزار میلیارد ریال از اعتبار ساخت این طرح‌های راهبردی در بندرامیرآباد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی خدمتگذار مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر در برنامه بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه ویژه به ارایه توضیحاتی از روند تمکیل طرح‌های زیرساختی آماده افتتاح در بندر پرداخت و چنین توضیح داد: میزان اعتبار هزینه شده در این پروژه‌ها میلغ دو هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال است که بیشتر از منابع بخش خصوصی و خود سازمان بنادر تامین شده و حدود یک هزار میلیارد ریال از اعتبار ساخت این طرح‌های راهبردی در بندرامیرآباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست ساخت است.

وی توضیح داد: مهم ترین طرح در دست ساخت در بندر امیرآباد ۶پست اسکله و حفاظت دیواره آبراهه  است که برای ساخت این اسکله‌ها و حفاظت دیواره حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد. بر این اساس با بهره‌برداری از پست اسکله‌های آماده افتتاح تعداد اسکله‌های موجود در بندر امیرآباد به ۱۵ اسکله می‌رسد.

خدمتگذار با اعلام اینکه بندر امیرآباد تنها بندر نسل سومی کشور است و هم چنین به دلیل امتیاز اتصال به ریل یک کریدور مهم محسوب می‌شود، گفت:بندر امیرآباد حدود یک هزار و ۶۰ هکتار مساحت عملیاتی دارد که تا دو برابر قابل افزایش است و بر اساس آمارهای رسمی سال گذشه بیش از دو و نیم میلیون تن کالا از بندر امیرآباد به کشورهای آسیای مرکزی، روسیه ارسال و یا داخل کشور انتقال داده شد.

مدیر بندر امیرآباد هم چنین از افتتاح طرح های در حال ساخت در هفته دولت خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی که معاون اول رییس جمهوری را در سفر به استان مازندران همراهی می‌کرد روز گذشته(چهارشنبه) از پست اسکله، مخزن روغن پنج هزار تنی، سیلوی ۳۶ هزار تنی غلات، ۹ دستگاه کشنده و مکنده غلات ۲۰۰ و ۳۰۰ تنی و سایر تجهیزات مرتبط، دیوار حفاظت ساحلی و دیواره آبراهه دیدن کرد و از روند پیشرفت فیزیکی کار ابراز خرسندی نمود.

نظر شما