علی خاوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره ایمنسازی سفرهای تابستانی در استان گیلان صحبت کرد و با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز و بهبود آن افزود: در حالت کلی دو نوع نگرش در رابطه با بهبود نقاط حادثه خیز وجود دارد که در یک نوع ما به شناسایی نقاط حادثه خیز میپردازیم و کارهای مربوط به بهسازی را انجام میدهیم.
وی ادامه داد: بعضی از نقاط حادثه خیز از قبل مشخص هستند و ما با استفاده از علایم هشدار دهنده آنها را مشخص کردهایم.
خاوری درباره وضعیت کلی راههای استان گیلان گفت: در راههای شریانی استان وضعیت بدی نداریم اما در راههای فرعی به این دلیل که اعتبارات استانی چندان زیادی تخصیص داده نشده و در عین حال در سطح ملی به این نوع راهها توجهی نمیشود، کارها با رشد کمتری پیش میرود.
او ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۰ کیلومتر از راه های فرعی را بهسازی کردیم که امیدواریم برای امسال هم بتوانیم این کار را انجام بدهیم و در سال ۹۴ بهسازی و روكش آسفالت در راههای روستایی استان حدود ۵۲۸ كیلومتر بوده است و امسال سعی بر بهتر شدن داریم.
وی به مسیر پره سر در محور رضوانشهر به طرف تالش اشاره كرد و افزود: امسال باقیمانده محور مواصلاتی «رضوانشهر ـ تالش» زیر بار ترافیك میرود.
مدیرکل راه شهرسازی استان گیلان با اعلام این خبر که پروژه چهارخطه كردن محور سراوان – فومن در سالجاری اجرایی می شود افزود: چهار خطه كردن محور سراوان – فومن یكی از پروژه های شاخصی است كه با كمك سازمان مدیریت كشور در سال جاری اجرایی میشود.
وی افزود: این پروژه ۴۰ كیلومترطول دارد كه هزینهای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای آن برآورد شده و قرار است از طریق ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات ملی دولت تامین اعتبار شود.
نظر شما