شناسهٔ خبر: 24693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

غلامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد:

وضعیت بهسازی محورهای استان اصفهان/ جزئیات پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت/ رفع مشکلات ترافیکی با احداث آزادراه شرق اصفهان

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیشتر محورهای پر تردد استان دوبانده و چهار خطه است و این ویژگی باعث می‌شود سفرهای ایمن در راه‌های استان اصفهان انجام شود.

ججت الله غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت راه های استان اصفهان گفت: بیشتر محورهای پر تردد استان دوبانده و چهار خطه است و این ویژگی باعث می‌شود سفرهای ایمنی در راه‌های استان اصفهان انجام شود.

وی ادامه داد: اما به دلیل کمبود اعتبارات بسیاری از محورها نیاز به بهسازی مانند روکش و آسفالت دارند و این هم باید بدانیم که نبود بهسازی کافی در راه‌ها می‌تواند خرابی جدی‌تری به دنبال داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به کمبود اعتبارات استانی جهت بهسازی راه‌ها گفت: ما توانستیم با وجود شرایط مالی موجود، بهترین استفاده را ببریم و بسیاری از محورهای استان را بهسازی کنیم؛ اما برای اینکه بتوانیم به ایده‌ال‌ترین حالت ممکن برسیم باید بهسازی راه‌ها را مخصوصا در مورد روکش و آسفالت بیشتر کنیم.

غلامی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات سال ۹۵ بتوانیم به ایده‌آل‌ترین حالت ممکن دست یابیم.

وی درباره پروژه‌های در دست ساخت استان اصفهان گفت: ما ۵ پروژه داریم که با سفر ریاست جمهور به استان شروع شد که در هفته دولت قابل بهره براری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: پروژه جاده بادرود-کاشان، موته- گلپایگان، فاز دوم جاده نایین-انارک، علویجه به سمت پلیس راه و جاده خمینی شهر-جهادآباد همگی در هفته دولت قابل بهره‌برداری هستد.

غلامی با اشاره به احداث آزادراه شرق اصفهان افزود: با توجه به مصوبه اخذ شده از هیات دولت جهت احداث این پروژه عظیم، قرارداد سرمایه‌گذاری با شرکت آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی جهت احداث قطعه اول و دوم منعقد و عملیات اجرایی قطعه یک از ابتدای مردادماه آغاز می شود.

وی از تاثیرات مثبت این آزاد راه سخن به میان آورد و گفت: این آزادراه در استان اصفهان در رفع مشکلات ترافیکی شهر اصفهان، کم کردن زمان سفر، کاهش آلاینده‌های ناشی از حمل ونقل، حفظ محیط زیست، تسهیل در تردد از طریق کریدور شمال – جنوب و کاهش تلفات جاده‌ای بسیار موثر و دارای اهمیت است.

غلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود، قطعه اول و دوم در دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نظر شما