شناسهٔ خبر: 24715 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل راه آهن شرق عنوان کرد:

رشد ۴۹ درصدی حمل زغالسنگ و ۳۸ درصدی بار در راه آهن شرق نسبت به سال قبل/ راه آهن شرق رتبه سوم بارگیری کشور را کسب کرد

قطار باری مدير كل راه آهن شرق گفت: حمل ذغال سنگ توسط راه آهن شرق در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ از با حمل ۱۱۹ هزار و ۲۹۵ تن زغالسنگ، رشد ۴۹ درصدي برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محمد ابراهيم اقبالي گفت: در سه ماهه اول امسال توسط اين اداره كل ۱۱۹ هزار و ۲۹۵ تن زغالسنگ حمل شده است كه نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ كه ۸۰ هزار و ۱۹۰ تن بوده، ۴۹ درصد رشد دارد.

وي افزود: درآمد حمل زغال سنگ نيز در اين مدت ۴۹ درصد رشد داشته است.

مدير كل راه آهن شرق ادامه داد: علي رغم ركود بازار حمل مواد معدني با پيگيري هاي انجام شده و تعديل هاي لازم در تعرفه هاي ريلي و برگزاري جلسات مختلف بازاريابي ريلي با صاحبان كالا و صاحبان معادن و صنايع اين اداره كل توانسته است در سه ماهه اول امسال در اين شرايط ۹۹۴هزار و ۱۰۸ تن بار حمل كند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كه ۷۲۰ هزار و ۵۹۰ تن حمل شده بود، ۳۸ درصد رشد داشته است.

وي افزود: امسال ۸۱۰ هزار و ۵۵۲ تن سنگ آهن حمل شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كه ۵۶۰ هزار و ۷۹۴ تن حمل شده بود ۴۵ درصد رشد دارد.

محمد ابراهيم اقبالي ادامه داد: درآمد حمل سنگ آهن نيز امسال نسبت به سال قبل ۲۹ درصد رشد دارد.

وي حمل بارهاي حجيم، حمل سبز، ايمني بالا و كاهش ترافيك جاده اي را از مزاياي حمل و نقل ريلي برشمرد و يادآور شد: اداره كل راه آهن شرق با حدود ۱۰۰۰ كيلومتر بزرگترين منطقه ريلي كشور است كه با قدمت كم توانسته است در بين مناطق ۱۹ گانه ريلي كشور رتبه سوم بارگيري را از آن خود كند.

نظر شما